اریک گروس معاون مدیرعامل گوگل در امور مهندسی ایمنی اعلام کرده است که حساب کاربری ده ها هزار کاربر ایرانی در G-Mail به منظور ربودن رمز عبور آن ها در سه هفته گذشته، مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای گروس در یادداشتی در وبلاگ خود افزوده است که منشا این حملات ایران است و به نظر می رسد با انتخابات ریاست جمهوری در این کشور ارتباط داشته باشد.

بنا بر این گزارش معاون مدیر عامل گوگل ادامه داده است که این حملات به صورت ”فیشینگ” و از طریق ایمیل صورت می گیرد و گوگل با تشخیص ده ها هزار حمله، توانسته آن ها را مختل کند.

به نوشته آقای گروس: ”کاربران مورد حمله ایمیلی دریافت می کنند که دربردارنده یک لینک به صفحه ای است که وانمود می کند راهی برای حفظ و نگهداری حساب های کاربری ارائه می کند.”

بنا بر اعلام مدیر عامل گوگل “اگر کاربر بر روی لینک کلیک کند، یک صفحهٔ جعلی ورود به حساب کاربری گوگل را می بیند که نام کاربری و رمز عبورش را خواهد دزدید.”

بنابر این اعلام، این حملات به وسیله افرادی صورت گرفته که دو سال پیش نیز دست به اقدام مشابهی علیه کاربران ایرانی زدند.

آقای گروس تاکید کرده است که سیاست این شرکت اطلاع رسانی به کاربرانی است که هدف حملات سازمان دهی شده به وسیله دولت ها قرار می گیرند.

آقای گروس همچنین به کاربران گوگل، به خصوص در کشورهایی مانند ایران توصیه کرده است که برای ارتقا امنیت حساب های کاربری خود، نحوه ورود خود را به صورت دو مرحله ای تنظیم کنند.

او افزوده است: ”همچنین پیش از تایپ کردن گذرواژهٔ خود، همیشه اطمینان حاصل کنید که نشانی وب در نوار نشانی بالای صفحه مرورگرتان با /https://accounts.google.com شروع شود. اگر نشانی صفحه وب با این متن یکی نیست، لطفاً گذرواژهٔ خود را وارد نکنید.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com