بنا به اخبار، تصاویر و فیلم های منتشر شده فراوان روز دوشنبه ۴ اسفند ١٣٩٩ ، دهها نفر از سوختبرهای بلوچ در منطقه ی مرزی و جنوب شرقی سراوان به طرز وحشیانه ای توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مورد حمله قرار گرفته و بر طبق سخنان اهالی بومی این شهرستان حدود ٣٧ سوختبر کشته و دهها تن زخمی شده اند.

شاهدان عینی با انتشار ویدئوهایی اثبات نمودند که سپاه پاسداران از “تیربار” نیز استفاده نموده است. پس از این اقدام غیر انسانی مزدوران جمهوری اسلامی، در پی اعتراضات گسترده در زاهدان، ایرانشهر، پهره و جکیگور، مردم در سراوان به مقر سپاه؛ خودروهای پلیس و فرمانداری شهر حمله کردند. همچنین به علت تجمع خانواده های قربانیان مقابل بیمارستان رازی و سردخانه شهر سراوان خیابان های منتهی به این مکان ها بصورت کامل بسته شده است. روز سه شنبه با وجود قطع اینترنت در منطقه سراوان، نشر اخبار و اطلاعرسانی از منابع دیگر انجام شد. چهارشنبه ۶ اسفند، مردم در شهر ایرانشهر به خیابان ها آمده و برخی مسیرها را مسدود کردند. در این روز، با گسترش قیام به زاهدان با وجود تلاشهای مذبوحانه رژیم و امنیتی کردن فضای شهر، اعتصاب عمومی بازار و اصناف به اجرا رسید.

کانال تلگرامی کمپین فعالان بلوچ نیز نوشته بود که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضانی که به خاطر کشته‌ شدن «ده‌ها» سوخت‌بر توسط تیراندازی سپاه، مقابل ساختمان فرمانداری این شهرستان تجمع کرده بودند، «با گاز اشک آور، گلوله‌های ساچمه‌ای و مشقی» به سمت معترضان تیراندازی کردند. همین مزدوران و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، با ارسال کمک های نقدی و تسلیحاتی به گروهک های خودساخته ی تروریستی در منطقه و بازسازی سوریه و عراق، حق قانونی شهروندان ایرانی را پایمال نموده و موجب گسترش فساد و اختلاس در کشور شده است. اگر سپاه پاسداران به واقع حامی مستضعفان و مظلومان بود، به جای اینکه به سوی جوانانی شلیک کند که به دنبال امرار معاش روزانه ی خود هستند، سلاح های خود را به طرف مفسدین اقتصادی، آقازاده های غرق در فحشا و مؤمنین فراری از ایران می گرفت.

لذا بدینوسیله گروه وحدت ملی ایرانیان اروپا کشتار مظلومانه ی مردم فقیر سیستان و بلوچستان را محکوم کرده و اعلام می دارد که همسو با این قوم زخم دیده و رنج کشیده، حامیِ مردمِ معترض به ظلم و بیدادِ این جنایتکاران خواهد بود. گروه وحدت ملی و شاخه های درون مرزی، بر خلاف سکوت ناامید کننده ی برخی رسانه ها و احزاب سیاسی بیان می دارد که این جنگ، تنها به مردم سیستان و بلوچستان مربوط نمی شود، بلکه به تمام مردم ملی گرای ایران مرتبط خواهد بود تا با اتحاد و همبستگی، یکبار و برای همیشه از شرّ جنایات روزانه ی نظام منحوس و غیر بشری جمهوری اسلامی خلاص شده و آزادی های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به واقعیت مبدل نمایند. 

شورایعالی گروه وحدت ملی ایرانیان اروپا، دکتر فریبرز صارمی  هامبورگ -۲۴ فوریه ۲۰۲۱

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)