ضیا نبوی و مسعود لدنی، دو فعال دانشجویی و سیاسی از زندان کارون اهواز با صدور بیانیه ای، مواضع انتخاباتی خود را بعد از کناره گیری محمدرضا عارف اعلام کردند.

به گزارش دانشجونیوز، این دو زندانی در بند حکومت جمهوری اسلامی ایران در بخشی از بیانیه خود آورده اند که “رفتار مسئولانه و معقولانه” جناب آقای عارف در خصوص کناره گیری به نفع اجماع اصلاح طلبان را ارج می نهند و آنرا نشانه شرافت و وجاهت سیاسی ایشان می پندارند.

در ادامه متن کامل این بیانیه، که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته، آمده است: 

مواجهه فعال با امر انتخابات و رای دادن به کاندیدای مورد اجماع اصلاح طلبان تنها زمانی تمام وجوه مثبت و منطقی خویش را می نمایاند که با دیگر گزینه ها و امکانهای ما در عرصه سیاست ورزی انتخاباتی قیاس گردد.

پر واضح است که این انتخاب نه بدین معنا است که ما انتخابات پیش رو را کاملا آزاد، رقابتی و منصفانه می پنداریم و یا اینکه چشمانمان را بر روی واقعیات دردناک امروز جامعه ایران بسته ایم.

ما فراموش نکرده ایم که بسیاری از رهبران اصلاحات همچنان در زندان بسر می برند و نیز از خاطر نبرده ایم که چه رنجها و مشقت ها برای حفظ حرمت و اعتبار آزادیمان کشیده شده است.

ما به خوبی آگاهیم که تا چه حد عموم شهروندان و خصوصا طبقه متوسط شهری که نسبت به تاثیر گذاری آرای شان در عرصه سیاست مایوس و مرددند و البته مسئولیت این امر را قبل از هر چیز متوجه اقتدارگرایانی می دانیم که با سیاست های امنیتی، نابخردانه و غیر دمکراتیک شان در طی سالیان اخیر کشور را به سوی این وضعیت بغرنج سوق داده اند.

با همه این احوال اما به نظر می رسد که پرسش و مسئله اساسی ما این است که چگونه می توانیم در بستر این محدودیتها و دشواریها همچنان به علایق، امیدها و دغدغه هایمان در قبال حفظ منافع ملی پایدار بمانیم و همچنان از مسیر عقلانیت و صلح طلبی خارج نگردیم.

تصور ما بر این است که اگر بخواهیم از تمامی تجارب و اندوخته های سیاسی مان در طی این دهه ها و ادوار گذشته برای پاسخ به این پرسش بهره بگیریم آنگاه ناگزیر از تایید این نکته ایم که تا زمانی که کمترین امیدی برای بهبود وضع موجود از طریق ساز و کار انتخاباتی وجود دارد هرگز نمی بایست از چنین انتخابی کناره جست.

اعتقاد ما بر این است که جامعه مدنی و عرصه عمومی در کشور بیش از هر چیز نیازمند شهروندان فعال، امیدوار و استواری است که هرگز از پافشاری معقولانه بر حقوق خویش مایوس نمی گردند و در برابر مهیب ترین و یاس آورانه ترین ضربات اقتدارگرایان نیز از مدار خرد ورزی و امیدواری پای بیرون نمی نهند.

از همین رو و در همین مسیر، رفتار مسئولانه و معقولانه جناب آقای عارف که کناره گیری به نفع اجماع اصلاح طلبان می باشد را ارج می نهیم و آنرا نشانه شرافت و وجاهت سیاسی ایشان می پنداریم، باشد که این درک بلند نظرانه و توسعه یافته ایشان از امر سیاسی، ترجیح مسائل عمومی بر تمنیات شخصی، درسی باشد برای همه قدرت طلبان و تنگ نظران عرصه سیاست امروز که تاوان خود محوری ها و کج اندیشی هایشان را سالهاست که شهروندان این مرز و بوم می پردازند.

در پایان، با احترام به رای و نظر تک تک شهروندان جامعه، این ایده و نظر را با آنان به اشتراک می گذاریم که به باور ما بهترین و معقولانه ترین رفتار انتخاباتی در شرایط موجود، انتخاب کسی است که بیشترین امید معقولانه از آن بر می خیزد و کمترین هزینه ممکن بر آن مترتب است و این انتخاب از نظر ما چیزی نیست جزء شرکت فعالدر انتخابات و رای دادن به شخص آقای حسن روحانی …

مسعود لدنی – سید ضیا نبوی
زندان کارون اهواز خرداد ۱۳۹۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com