ویژگی های جمهوری عزت

[چهار پا خوب، دوپا بهتر، چهار پا خوب دو پا بهتر،چهار پا خوب، دو پا بهتر … قلعه حیوانات. اثر:جورج اورول].

در «جمهوری مسلمین لله» که «جمهوری مومنین» است، «جمهوری عزت» ویژگی های منحصر بفرد فراوانی دارد که جهانیان به آن غبطه خورده و حسادت می ورزند!

«جمهوری مومنین»  اکنون وارد دوران بسیار حساسی  شده است تا جایی که   [جریان گام دوم انقلاب اسلامی تواتسته با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کند]!! (ایسنا).

در گام دوم انقلاب اسلامی، «مسلمین لله» (همان ملت همیشه شهید پرور قهرمان پرور سابق) به فرمایش استاد اعظم جناب «علم الهدی» ( از ائمه ی جمعه ی  جمهوری عزت ) که فرمود:

[انقلاب ما همه چیز برای ما داشت و شخصیت باعظمت علمی و دانش بنیان را برای ما رقم زد و نسل باسواد امروز ما بر سر سفره این انقلاب نشسته است. چرا باید ناراحت باشیم؟] والله چرا باید ناراحت باشیم؟… این انقلاب تمام نشده است؛ ما هنوز میانه راه انقلاب هستیم و به نقطه آخر و پایانی انقلاب نرسیده‌ایم].

با این وجود، «خناسان» (به قول رئیس جمهوری عزت) همچنان نق زده، می گویند:

۴۲سال است که  در خیابان  انقلاب در حال حرکت هستیم ولی هنوز به آزادی نرسیده ایم!؟

این سخنان از بی ادبی آنان است. لذا تصمبم گرفته شد[جریان  گام دوم انقلاب] آتش به اختیار، بی ادبی آنان را پاسخ دهد. فقط کافی ست حضرت آقا ( به فرموده ی  محمدی گلپگانی رئیس مخصوص دفتر حضرت آفا )  لب تر کند، تا نه هزاران نفر، بلکه میلیون ها  نفر به وی لبیک گفته و آتش  را به اختیار در چهار شنبه سوری  بدر کنند!!

از آنجا که «حضرت آقا» اخیرا لبی تر کرده اند، مجلس انقلابی «جمهوری مسلمین لله» در یک دو فوریتی تصویب کرد تا طبق فرمایش فرمانده ی  جمهوری عزت(علی خامنه ای) که فرمود:

[بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود ]، لذا  از ابن زمان به بعد قرار شد به جای آن [ادب اسلامی در سخن گفتن گسترش یابد].(اعتماد).

بادآوری می شود در دوره ی گام اول انقلاب، زمانی که شبکه های اجتماعی نبود و اینترنت ایضا عمومی نبود، بی ادبی و فحاشی اینجوری بود:

«چغدان شوم!»،«جنایتکاران خونخوار و خدانشناس»، «نامرد خائن به ملت  و کافر به آرمان انقلاب و نوکر آمریکا». «بی دین ها». «قلم به مزد». «زندگی انگلی». «عناصر کثیف و پلید». «فاسق». «یک مشت گرگ». «جماعت معاند». «ساده لوح». «مرعوب». «سالوس باز»، که هرکسی به کس دیگر  حواله می داد…!!

گفتنی ست  آن زمان خود خضرت آقا هم  آیت الله منتطری را [فلان آدم بیچاره و مفلوک] توصیف کرده بود!

اما در دوره فعلی (همانطور که حسن روحانی گفته)به جای آنکه به آمریکا فحش بدهند فحش به دولت می دهند! [ چون فحش فقط مخصوص دولت است و شخص رییس‌جمهور]!(ایسنا).

این افراد حتی در «مجلس انقلابی جمهوری عزت»، [وقتی محمدباقر نوبخت به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مشغول دفاع از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ بود؛] بدون آنکه بگذارند کلامش منعقد شود توسط سردار قالیباف میکروفنش قطع می شود.

 وی در پاسخ به این اقدام می گوید:

[قطع میکرون دست وی نبوده، قانون گفته فقط ۲۰ دقیقه فرصت حرف زدن دارد]!!(ایرنا.اعتماد).

البته بی ادبی و این گونه شیوه ی برخورد،  ناشی از آن ضرب المثل نیست که گفت: «ادب از که آموختی گفت:از بی ادبان»! بلکه یکی بخاطر آن است که  در «جمهوری عزت»به استناد نوشته ی روزنامه جمهوری اسلامی:

[اکثر روحانیونی که به مقام رسیدند، اسیر زرق و برق دنیا شدند…  روحانیونی که در نظام جمهوری اسلامی به مناصبی رسیدند، به توصیه‌های امام در زمینه اسیر زرق و برق دنیا نشدن عمل نکردند. همین بی‌توجهی آنها را به دام نفس اماره انداخت و کارنامه‌شان را از بیماری‌هائی همچون قدرت‌طلبی، شهرت‌طلبی، انحصارطلبی، ستایش‌طلبی، بداخلاقی و خودبزرگ‌بینی مالامال کرد].(اعتماد).

و دیگر آن که بخاطر آن است که پشتیبان ولایت فقیه نبودند و لذا انقلاب بدست نااهلان افتاده تا جایی که  به  قول محسن رضائی (دبیر کل مصلحت جمهوری عزت) بخاطر نفوذ نفوذی ها [ نه آن نفوذ آب  که منجر به صدا درآمدن آژیر قرمز دوران جنگ شد و همه را یه یاد نعمت جنگ انداخت](عصرنو). در اداره ی کشور است.  

وی   گفته است:

[اگر امروز مشاهده می‌کنیم که در ایران، فقر و فساد و تبعیض هست، من به طور قاطع می‌گویم که در بخش‌هایی از اداره کشور، نه همه اداره کشور، به‌خصوص اقتصاد و فرهنگ، از دهه دوم انقلاب به این طرف نااهلان و نامحرمان آمده‌اند و در اداره امور نفوذ کرده‌اند.](اعتماد).

بطور مثال یکی همین محمد علی هادی نجف آبادی از ملاقات کنندگان با «مک فارلین» مشاور امنیتی رئیس جمهوری اسبق آمریکا_ریگان_ است که پس از  ۳۴ سال  به  [ ۱۲ فقره خیانت در امانت به ۵ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال کامل از خدمات دولتی] محکوم شد. اما نه برای آن  ملاقات(که آن زمان افشاکنندگان این ماجرا به زندان رفتند)،بلکه به جرم  فساد مالی در پرونده بانک سرمایه.

[محمدعلی هادی نجف‌آبادی، روحانی است که در زمان اقامت روح‌الله خمینی در پاریس ترجمه صحبت‌های او به عربی را بر عهده داشت. او پس از انقلاب نماینده دوره اول و دوم مجلس شورای اسلامی از شهر تهران بود و بعدها سفیر ایران در کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی و همچنین معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه ایران در زمان وزارت کمال خرازی شد].(سخنگوی قوه ی قضائیه ی نظام ولایت فقیه)

و  یا این محمود:

[احمدی‌نژاد دیگر اعتقادی به روحانیت، ولایت فقیه و مرجعیت ندارد. احمدی‌نژاد از دایره نظام خارج شده است.احمدی‌نژادی که برای تولد مایکل جکسون پیام می‌فرستد و به آنجلینا جولی پیام اتحاد می‌دهد با احمدی‌نژادی که شعار عدالت‌طلبی و ساده‌زیستی می‌داد زمین تا آسمان فرق دارد]

(محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با  اعتمادآنلاین).

این در حالی است که تا همین چند وقت پیش نظر محمود به نظر حضرت آقا خیلی نزدیک بود و هرجا که وی می رفت هاله ی نور هم همراهش بود!!

همه ی این اتفاقات ناجور و ناخوشایند به  قول «اراکی» بخاطر آن است که [ولایت فقیه را قبول ندارند،و از فرمان خدا سر باز می‌زنند].(قانون).

در پایان این هفته برخی از  ویژگی های «جمهوری عزت» را با نگاهی ژرف(و نه نگاه  عاقل اندر سفیه»  مرور می کنیم:

از ویژگی های منحصر به فرد «جمهوری عزت» که در هیچ جای جهان نمونه و مدل آن متصور نیست، راهبرد مداخی  در  تنظیم امور اجتماعی و پرورش  و تربیت است. بر همین اساس رهبر «جمهوری مسلمین لله» -علی خامنه ای- در  نشست تصویری با جمعی از مداحان، آن را چنین توصیف فرمودند:

[مداحی  پدیده‌ای ویژه و منحصر بفرد  با ترکیبی از هنر، از شعر، نغمه‌پردازی، رساندن سخن به اعماق جان مخاطبان است که  با صدای خوش و همچنین برخورداری از عناصرِ اندیشه، عاطفه، اطلاعات معارفی، تاریخی و آگاهی‌های اجتماعی و جهانی،  الگوی زیست نبوی، علوی و فاطمی و ترویج اندیشه‌ها ] به مخاطبانش تلقین می کند!!(اعتماد).

لذا از همینجا پیشنهاد می شود در مراکز فرهنگی و سفارتخانه های نظام ولایت فقیه شعبه ی مداحی هم تاسیس  شود تا جهانیان با این پدیده -که با صدای خوش هم بیان می شود – آگاه و بدین ترتیب علاوه بر  صدور انقلاب، الگوی زیست نیز در عمل و سخن  تجربه شود!

خامنه ای هم چنین به مداحان توضیه کرد با همان صدای خوش!! در ترویچ بچه آوری(فرزند آوری) تبلیغ کنند.

خیلی پیشتر ها، هاشمی رفسنجانی هم در نماز جمعه گفته بود:

[حضرت زهرا در سن سیزده سالگی یا یازده سالگی ازدواج می کند در سن هیجده سالگی یا بیست و یک سالگی که از دنیامی رود پنح بچه داشته.خانم ها دقت کنند اگر می خواهند نمونه زندگی انتخاب کنند زندگی حضرت زهرا (س) را با این اختصار که عرض می کنم ببینند چگونه است؟پنح تا بچه].(  ۲۷،،فروردین۱۳۶۱، خطبه نمازجمعه.کتاب درمکتب جمعه،ج۴،ص۳۶۴.].

خب آنزمان یارانه(که به قول احمدی نژاد پول امام زمان است) نبود و ۱۰۰میلیون  هم وام ازدواج نمی دادند ولی الان دیگر کسی آن شعار استحماری (فرزند کمتر زندگی بهتر) را نمی دهد و لذا این جا و آنجا  در اخبار از بالارفتن ازدواج دختران در سن ۱۰ تا۱۴ سالگی می خوانیم:

[ثبت ازدواج بیش از ۹هزار دختر ۱۰ تا ۱۴ساله. گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که در تابستان سال ۹۹، در مجموع ازدواج ۹ هزار و ۵۸ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله ثبت شده است](ایسنا).

طالبان اهل مذاکره و به خون شیعیان متعهد است!

کانال تلگرامی امتداد نوشت:

[غبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در سرمقاله امروزش تصویری را از طالبان نمایش می‌دهد که کم مانده برایشان تقاضای جایزه صلح نوبل کند:«درباره شهادت شیعیان افغانستان اگر هنر جمهوری اسلامی متعهد کردن طالبان به حرمت خون تشیع است، این هنر قابل تقدیر است. البته طالبان نیز بار‌ها اعلام کرده‌اند که به حرمت خون شیعیان پایبند هستند »… این طالبان متعهد در ادامه سرمقاله جوان اینگونه توصیف شده:«ترور و شهادت به دلیل عنصر تکفیر نبوده است. طالبان بر خلاف داعش و القاعده اهل مذاکره است و این نشان می‌دهد به قدرت‌خواهی در جغرافیای افغانستان (نه جهان اسلام) یا شراکت در قدرت در آنجا معتقد است، در غیر این‌صورت مذاکره نمی‌کرد»… گنجی در پایان هم نوشته:«ممکن است طالبان اهدافی داشته باشند که ما قبول نداریم، اما اگر ارتباط با آنان داعش را زمینگیر، سلامت شیعیان را تضمین و خواب راحت را از امریکایی‌ها می‌گیرد، ارتباط لازم است و دولت باید این موضوع را باز بگذارد.»البته نکته جالب اینجاست که دوستان دلواپس از مذاکره با طالبان استقبال می‌کنند اما حرف ۵+۱ و برجام که می‌شود کهیر می‌زنند و فریاد وا اسلاما سر می‌دهند.].

هر وقت صداوسیما بر یک موضوع متمرکز می‌شود؛ غوغا می‌کند

فرمانده ی سپاه پاسدران جمهوری عزت در دیدار با رئیس صدا وسیما جمهوری مومنین گفت:

[صداوسیما نقش اول را در تغییر فضای فرهنگی و مدل‌های رفتار مردم دارد]!!

[صدا و سیما آستانه مقاومت را بالا برده است].

[یکی  از راهبردهای جنگ روانی آمریکا ایجاد نابینایی سیاسی است و صداوسیما مانع تحقق این هدف می‌شود]!!

او به غوعا سالاری -که یکی دیگر از ویژگی های جمهوری عزت» است-  اشاره ای هم می کند، و به ضرس قاطع، محکم و استوار چنین گفت:

[هر وقت صداوسیما بر یک موضوع متمرکز می‌شود؛ غوغا می‌کند].(اعتماد).

در مجلس جمهوری مومنین اتفاق افتاد!

[مجلس هفته‌ها در کمیسیون تلفیق روی لایحه بودجه کار کرد. اعداد و ارقام آن را به شگفت‌ترین شکل تغییر داد. بعد مجلس در صحن علنی همین محصول کمیسیون تلفیق را به عنوان کلیات لایحه بودجه رد می‌کند. سپس سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه برای سرپوش گذاشتن بر این اتفاق بی سابقه عذری می‌آورد که کار را خرابتر می‌کند؛ او می گوید نمایندگان نمی‌دانستند به کلیات لایحه رای می‌دهند یا به گزارش کمیسیون تلفیق. یعنی در واقع نمایندگان اصلا نمی‌دانستند به چه رای می‌دهند. این میان رئیس مجلس چه می‌کرده الله اعلم.].(اصلاحات پرس).

غنی سازی ۱۰۰درصدی نظارت استصوابی

مجلس در راستای عزتمند کردن جمهوری مسلمین لله، تصویب کرد که آنان که  در مجلس استیضاح می شوند، هیچ وقت در هیچ شفل دولتی به کار گمارده نشوند!!

هم چنین مجلس انقلابی تصویب به عدم شفافیت در آرا را داد. یعنی معلوم نشود کی به کی و  چی رای داده یا نداده!!

گفتنی ست در رابطه با مجلس دوره قبل حجت الاتسلام پناهیان  خطاب به آنان گفته بود:

[آی مجلس شورای اسلامی آدم باش، کی به شما گفته شفاف رای ندهید؟!بگو چه غلطی دارید می‌کنید،بگو چه چیزی را دارید از مردم مخفی می‌کنید؟].(قانون).

مقام انسانیت  را از کجا تحویل بگیریم؟!

و سرانجام،  یکی ازسخنان رهبر کبیر «جمهوری عزت» که و قتی از پاریس به بهشت زهرای ایران آمد و گفت دلخوش به این نباشید که آب و برق شما را مجانی کنیم ، بلکه  ما شما را به مقام انسانیت می رسانیم، تحقق یافت.

در همین راستا  رئیس جمهوری عزت، حسن روحانی گفت:

حرف امام درباره آب و برق مجانی را محقق کردیم .قسمتی در سخنرانی امام بود که برخی خناسان آن را دنبال کردند و آن این بود که فرمودند که ما کاری می‌کنیم آب و گاز برای مردم رایگان شود، ولی خناس‌ها می‌گفتند چی شد آن آب و برق مجانی دولت دوازدهم افتخار می‌کند این کار را انجام داد و ما امروز برای افرادی که مصرف بسیار کمی دارند، هم برق، هم آب و هم گاز مجانی است](اعتماد).

به اطلاع آن مقام والا می رسانم که ممنون از اینکه قبض آب و برق  ما را مجانی کرده اید، لطفا بفرمائید مقام انسانیت را از کجا تحویل بگیریم؟!!

گفتنی ست آخرین قبض برق(برای دوماه) برای اینجانب ۲۳هزار و۹۰۰ تومان آمد. یعنی حدودا ماهی ۱۲هار تومان!! قبض آب هم ماه به ماه می آید. چون درد مشترک(ببخشید کنتور مشترک) است!

به  استناد نوشته ی روزنامه اطلاعات، یکی  از ویژگی های  بسیار منحصر بفرد «جمهوری عزت»، [بحث‌ شیرین معیارهای دوگانه در جناح‌های سیاسی‌است. زبان حال‌شان این است که: کار خوب در جناح ما خوب‌تر است و در جناح مقابل، بد؛ و کار بد در جناح ما مستلزم سکوت است و در جناح مقابل مستوجب بیشترین جنجال و عقاب].(اعتماد).

در «جمهوری عزت» رهبرش-که علی خامنه ای باشد-یک روح است  در میلیون ها کالبد- که مردم باشند. جمهوری مسلمین لله  یعنی:[یکی برای همه، همه برای یکی].

و به گفته ی رئیس مخصوص دفتر رهبر«جمهوری مومنین»،(محمدی گلپایگانی):[مردم به دنبال رهبر خود بودند و هستند و خواهند بود. حضرت آقا لب تر کنند هزاران بلکه میلیون‌ها نفر حاضرند جان خود را در راه این نظام بدهند.](ایسنا).

پانوشت:

علی خامنه ای ذر تاریخ ۲۶مرداد ۹۸   و در توضیف کمالات جمهوری اسلامی گفت:

«جمهوری اسلامی جمهوری مومنین است.جمهوری مسلمین لله است.جمهوری عزت است».

جمعه هفده بهمن سال نود و نه

محمد شوری (روزنامه نگار و نویسنده)

 facebook.om/Mohammad.shourijeze

facebook.com/assize/mahkame

t.me/shourimohammad

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)