خرافات در تاریخ و شایعات در رابطه با بیماری های کشنده  رواج داشته و خواهد داشت.

بر علیه  واکسیناسیون کرونا تبلیغات منفی زیادی وجود دارد که  با امکانات وسیع مجازی رشد تبلیغی وسیعی پیدا کرده. از یک طرف به عوارض جنبی ناشناخته شده واکسیناسیون و از طرف دیگر افسانه های توطئه که شرکت ها و یا سرمایه داران بزرگی مثل بیل گیتس چیپس در بدن آدم ها نصب می کنند , تا انسانها را تحت کنترل خود در آورند(۱) و یا اینکه واکسن عقیم می کند. مخالفین واکسیناسیون در تاریخ وجود داشته و چیز جدیدی نیست.

از شروع بیماری آبله تا قرن بیستم در سطح جهانی حدود ۳۰۰ میلیون به خاطر بیماری آبله تلف شدند.(۲) در سال  ۱۸۷۴ واکسیناسیون در آلمان اجباری شد. قبلش هم در آمریکا, روسیه واکسیناسیون اجباری شده بود. ولی مخالفین هم در آن دوران کم نبودند. از منظر امروز نگرانی ها عجیب به نظر می رسید: مردم ترسیده بودند که واکسیناسیون می تواند آنها را به گاو تبدیل کند. دلیلش هم این بود که محقق شهیر انگلیسی دکتر ادوارد جنر (۳)  اولین واکسن را از جوش (تاول) آبله گاو تولید کرده بود.  روش ادوارد جنر نیز حتا مورد توجه ناپلئون قرار گرفت و سربازان خود را علیه آبله واکسینه کرد.

البته باید ترس از عوارض جنبی را جدی گرفت, چون مدتی ایست که بیماری های عفونی از زندگی روزمره مردم عقب رانده شدند. آخرین مورد آبله در سال ۱۹۷۷ در سومالی گزارش شد و از آن زمان این بیماری ریشه کن شده است . دونالد هندرسون (۴) از سال ۱۹۶۶ ریاست برنامه ریشه کنی آبله را که یک برنامه سازمان بهداشت جهانی بود بر عهده داشت وبا موفقیت به سر انجام رساند.

 امروز هم ترس از تغییرات ژنتیکی به دلیل واکسیناسیون کرونا شایع است. سرانجام ، واکسن هایی به اصطلاح مانند فایزر& بیون تک ، دستورالعمل هایی در مورد نحوه تولید اجزای ویروس های کرونا به سلول های انسانی ارائه می دهند. سیستم ایمنی بدن را آموزش می دهد و آن را برای مبارزه با ویروس های واقعی آماده می کند. با این حال ، واکسن هرگز با مواد ژنتیکی انسان تماس پیدا نمی کند ، بنابراین نمی تواند آن را تغییر دهد.

برخی از مخالفان واکسیناسیون نیز با باورهای مذهبی بحث می کنند. آنها عمل واکسیناسیون را مداخله در کار خدا می دانند. زیرا خدا می داند چه کسی باید بیمار شود و چه کسی نباید مریض شود. این ایده هنوز هم توسط افراد متعصب  که به کتاب مقدس بسیار وفادار هستند، تبلیغ می شود. بار ها کرونا در مراکز کلیسای آزاد (۵) اوج گرفت. قانونی مجبور شدند که فاصله و ماسک زدن را رعایت کنند.

ترس از “شرکت های دارویی حیله گر” در قرن های گذشته  هم رواج داشت. بیش از همه ، شرکت ها می خواهند درآمد کسب کنند، اگرچه واکسیناسیون چیزی به ارمغان نمی آورد (اثری ندارد). از این داستان ها, تئوری توطئه دیگری هم شکل گرفت.

یهودیان قصد داشتند بشریت  را با استفاده از این واکسن  تحت کنترل خود در آورند. این ادعای یهودستیزی را می توان به اشکال بسیار متفاوتی در قرن نوزدهم و قرن بیستم یافت. در اصل ، گفته می شد واکسن سم است ، بنابراین مسیحیان و یا آلمانی ها ضعیف می شوند ، از بین می روند یا حتی می میرند ، و یهودیان می توانند قدرت خود را به سلطه جهانی گسترش دهند. از نیمه دوم قرن ۲۰ ، کلیشه همچنین نقشی ایفا کرده است که “یهودیان” ، به عنوان حاکمان بازار مالی ، شرکت های دارویی را برای پیشبرد این هدف هدایت می کردند. تئوری توطئه هم در عصر نو در ایران رواج پیدا کرده.

خبرگزاری ایسنا روز جمعه ۱۲ دی به نقل از نقدی معاون سپاه پاسداران نوشت: «امروز همان‌هایی صاحبان شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا هستند که معتقدند جمعیت مردم دنیا زیاد است و باید ۲۰ درصد از جمعیت دنیا کاسته شود.»

از طرفی در ایران حرفهای غیر علمی زدند که ما واکسن آمریکائی و انگلیسی نمی خریم. حالا اعلان کردند, واکسن روسی به ایران خواهد آمد.  به نظر می رسد همه راه ها به مسکو ختم میشود. شعار هم باید بشه. ” واکسن روسی حق مسلم ماست”. در واقع همان باندها ی مافیای هسته ای روسیه و ایران با واکسن روسی همان راه را طی می کنند, بدون اینکه نظر مردم را بپرسند, که آیا واکسن آمریکائی و انگلیسی می خواهند یا نه! به نظر می رسد, این همه تاخیر و صد جور داستان را عوض کردن در خرید واکسن دلیلش راه باز کردن خرید واکسن از روسیه بوده.هنوز این واکسن روسی همه مراحل را طی نکرده و مورد تائید سازمان بهداشت جهانی قرار نگرفته. در همین رابطه مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت “من به عنوان یکی از اعضای کادر درمان این واکسن را تزریق نمی‌کنم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.”

 

(۱) نگاه کنید به مصاحبه  بیل گیتس “واکنش بیل گیتس به توطئه پردازان واکسیناسیون کرونا”

 

Smallpox  ;   Pocken(2)   اثرات آبله در ایران به “آبله رو” معروف بود.

Edward  Jenner (3)

Donald Henderson (4 )

Mennoieten (5)

 

 

 کودک آلوده به آبله در بنگلادش در سال ۱۹۷۳

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)