کتاب دوم سری کتاب‌های اجتماع مجموعه مقالات باتای است. کتاب را به دو صورت آپلود کرده‌ایم: پی دی اف، با فرمت کتابی، که مناسب پرینت گرفتن هم باشد؛ و نسخه‌ی وُرد آن، برای آنکه متن قابل کپی و پیست کردن آن در اختیار کسانی قرار بگیرد که می‌خواهند در پژوهش‌ها یا نوشته‌هایشان از این متن استفاده کنند. اگر کسی نسخه‌ی وُرد را خواند و غلط‌های احتمالی ترجمه و تایپ کتاب را گرفت، بسیار ممنون می‌شویم که ویرایش خودش را به دست ما هم برساند تا کتاب را بازنشر کنیم. هر شکلی از ویرایش و غلط گیری، حتی در انتخاب کلمات، برای ما بسیار ارزشمند است.
نکته‌ی دیگر: این کتاب‌ها برای چاپ زیر نظر ارشاد آماده شده بودند. نمی‌توانیم انکار کنیم که بخشی از ترجمه‌های ما به همین خاطر دستخوش خودسانسوری –‌گاه خودآگاه و‌گاه ناخودآگاه — شده‌اند. از این بابت عذرخواهیم. هر کجا که چشمان تیزبینتان قیچی خودسانسوری را در متن حس کرد، می‌توانید به ما رجوع کنید و از اصل متن بپرسید. در هر حال، مجوزنگرفتن این کتاب‌ها طنزی دوگانه است: هم خودسانسوری ناخواسته‌ی ما کاری از پیش نبرده، و هم کافی نبوده. نکته‌ی عجیبی هم ندارد: اگر یک قدم عقب بنشینید، باید پس از آن فقط به فکر عقب نشینی باشید.
برای دریافت نسخه‌ی پی دی اف اینجا را کلیک کنید
برای دریافت نسخه‌ی وُرد اینجا را کلیک کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com