امپراطوری دروغ در نظام ولایت فقیه

حافظه تاریخی جهان در خود اصطلاحی دارد که از دوران هیتلر به ادبیات سیاسی جهان افزوده شده است. «دروغ بزرگ». این اصطلاح در میان دیکتاتورها طرفداران خود را دارد. نظام ولایت فقیه از این ترفند طی سالیان متمادی پس از به قدرت‌ رسیدن استفاده کرده است. اما بعد از ظهور شبکه‌های اجتماعی و انقلاب در ارتباطات این تاکتیک می‌رود تا به کتاب‌های تاریخ بپیوندد.

آدولف هیتلر در کتاب «نبرد من»، می‌گوید «مردم شکست آلمان در جنگ جهانی اول را به این دلیل پذیرفتند که یهودی‌های دارای نفوذ در مطبوعات از این تکنیک [دروغ بزرگ] استفاده کردند. از نظر او این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ‌کس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند».

اولین مورد استفاده دروغ بزرگ در این جمله معروف هیتلر مستند شده‌است: «در دروغ بزرگ همواره نیروی قابل باور بودن موجود است.»

بعدها یوزف گوبلز که وزیر تبلیغات هیتلر بود این تئوری را با کمی تغییر بدین گونه بیان کرد که دروغ بزرگ یکی از روش‌های تبلیغاتی مورد استفاده انگلستان است که دروغ بزرگی می‌گویند و در ضمن تحت هر شرایطی بر صحت آن پافشاری می‌کنند.

همچنین در شرح حال روحی هیتلر چنین آمده است «اولین قانون او این است که هیچ‌وقت نگذارید مردم دلسرد شوند، هیچ‌وقت خطا و تقصیری را نپذیرید، هیچ‌وقت تصدیق نکنید که دشمن ممکن است صفت خوبی داشته باشد، هیچ‌وقت جایی برای جایگزین باقی نگذارید، در آن واحد روی یک دشمن متمرکز شوید و تقصیر هر اتفاق بدی را بر گردن او بیاندازید. مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند و اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد.»

وصفی که گذشت در زمان کنونی، بیانگر حال نظام ولایت فقیه است.

در ایران وقتی خمینی در راس حکومت ولایت فقیه در سال ۱۳۵۷ و پس از انقلاب ضدسلطنتی به قدرت رسید، حکومت خود را بر پایه حذف مخالفان سیاسی بنا نهاد. دروغ یکی از اهرم‌هایی بود که برای این تسویه‌حساب و حذف توسط خمینی به کار گرفته شد. بعد‌ها دروغ برای حفظ نظام بارها و بارها به کار گرفته شد.

خمنینی در ۲۷ مرداد سال ۶۰  در سخنرانی  خود در جمع فرماندهان سپاه و … در حسینیه جماران به صراحت اعلام کرد: «برای حفظ اسلام و برای حفظ نفوس مسلمین واجب است، دروغ گفتن هم واجب است، شراب خمر هم واجب است … وقتی که اسلام در خطر است، … واجب است بر شما، دروغ بگویید، واجب است بر شما.»

خمینی برای رسیدن به قدرت نیز بارها دروغ گفته بود. دروغ‌های خمینی سال‌ها بعد وقتی بر مسند قدرت تکیه کرد مشخص شد. این دروغ‌ها از خمینی به سایر عناصر حکومت به ارث رسید و همچنان برای فریب افکار عمومی مردم ایران به کار گرفته می‌شود.

دروغ بزرگ «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نظام ولایت فقیه

یکی از دروغ‌های بزرگ نظام مربوط به رابطه‌اش با آمریکا و اسرائیل مربوط می‌شود. نظام همواره فریاد آمریکا‌ستیزی و دشمنی با آمریکا سر داده است. اسرائیل هم در فریاد‌کشان نیروهای بدنه نظام در کنار آمریکا همواره شعار «مرگ» دریافت کرده است. اما این نیز یک دروغ بزرگ است.

مجله عربی الشراع در شماره دوم نوامبر ۱۹۸۶ برابر با ۱۱ آبان ۱۳۶۵ مذاکره‌ای را افشاء کرد. ماجرای مک فارلین؛ مشاور امنیت ملی آمریکا و سفرش به تهران و فروش سلاح به نظام، توسط آمریکا و اسرائیل.

بگفته سفیر آمریکا در تل‌آویو در گزارشی به وزارت امور خارجه آمریکا، در مدت جنگ ایران و عراق، اسرائیل بارها از ایران درخواست‌هایی برای خرید اسلحه دریافت کرد.

برخی منابع میزان فروش تسلیحاتی اسرائیل به نظام را تا ۲.۵ میلیارد دلار اعلام کرده‌اند.

دروغ بزرگ «هیچ روزنامه‌نگار زندانی در ایران نداریم»

نظام ولایت فقیه بارها در محافل داخلی و جهانی بارها تکرار می‌کند که هیچ روزنامه‌نگاری و به شکل کلی هیچ زندانی عقیدتی و یا سیاسی در زندان‌هایش وجود ندارد. دروغ حکومتی که دانسته ساماندهی شده است تا هم منتقدان را به سکوت وادار و هم نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر را فریب دهد.

با استناد به یک سند رسمی دستگاه قضایی نظام که در اختیار گزارش‌گران بدون مرز (RSF) قرار گرفته است دست کم ۸۶۰ روزنامه نگار و شهروند – خبرنگار در فاصله سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۸ تحت تعقیب قرار گرفته، بازداشت، زندانی و اعدام شده‌اند. بعد از سال ۸۸ نیز ده‌ها خبرنگار در زندان‌های نظام زندانی شده‌اند.

دروغ بزرگ« انفجار حرم امام رضا به وسیله مجاهدین خلق»

روز دوشنبه ۳۰ خرداد سال ۷۳، مصادف با عاشورا، نظام در یک اقدام جنایت‌کارانه، دست به انفجار مرقد و ضریح امام رضا در مشهد زد و بلافاصله بعدازآن نظام این اقدام را به مجاهدین خلق؛ گروه اصلی اپوزیسیون ایران منتسب کرد.

اما در سال‌های بعد بارها عناصر نظام در جنگ قدرت افشا کردند که این انفجار کار خود نظام بوده است.

دروغ بزرگ «قتل کشیش‌های مسیحی به دست مجاهدین خلق»

کشتن و مثله‌کردن ۳ کشیش مسیحی یکی دیگر از دروغ‌هایی بود که نظام آن را به دشمن اصلی خودش یعنی مجاهدین خلق نسبت داد. امری که بعد از درون نظام افشاء شد کار نظام بوده است.

قاچاق مواد منفجره به عربستان سعودی در ایام حج

در ایام حج سال ۱۳۶۵ مأموران عربستان سعودی، ادعا کردند محموله‌ای از مواد منفجره را در لوازم حجاج ایرانی کشف کردند.

منتظری قائم‌مقام خمینی چندماه بعد از این واقعه در نامه‌ای به خمینی نسبت به عملکرد عوامل حکومت در این واقعه نوشت: «بسیاری از افراد مورد اطمینان که خود ناظر جریان و در خط مقدم راهپیمائی بوده‌اند می‌گویند همه گناه گردن سعودی‌ها نیست … دشمن سال قبل از آن در موضوع جاسازی و قرار دادن مواد منفجره در ساکهای حجاج با ما عاقلانه برخورد و تا اندازه‌ای اغماض کرد و ما موضوع را رسیدگی نکردیم بلکه مغرور شدیم و در سال بعد چنین مصیبت بزرگی برای عالم اسلام رخ داد.»

دروغ بزرگ «سانحه هوایی» هواپیمای اوکراینی

اما آخرین نمونه دروغ‌گویی در نظام به شلیک به هواپیمای اوکراینی برمی‌گردد.

بوئینگ اوکراینی، در بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه خمینی در مسیر کیف، در صباشهر از توابع شهرستان شهریار سقوط کرد.

تمامی سرنشینان شامل ۱۴۴ ایرانی و ۳۲ نفر از اتباع پنج کشور خارجی توسط پافند هوایی سپاه خامنه‌ای مورد هدف قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.

نظام با تمام قوا کوشید تا سقوط هواپیمای اوکراینی را یک سانحه هوایی جلوه دهد.

اما زمانی که دیگر راه چاره‌ای برای خامنه‌ای نماند و تمامی شواهد علیه نظام بود و در حالی که تا عصر روز جمعه خبرگزاری رسمی دولت روحانی شلیک را با ذکر دلایل واهی منتفی می‌دانست در روز شنبه و  بعد از ۳ روز  در روز ۲۱ دی مجبور شد به حمله و حماقت خود اعتراف کند.

نظام ولایت فقیه دروغ بزرگ در تاریخ ایران

تاریخ بیش از ۴۰ ساله حکومت را که ورق بزنیم به انبوهی از این قبیل درو‌غ‌ها که در طول زمان در جنگ قدرت درونی نظام افشاء شده یا بساری دیگر که هنوز سربه مهر باقی مانده‌اند یافت می‌شود.

اما باید به این مهم اشاره کرد که نظام ولایت فقیه خود دروغ بزرگی است که در پایان قرن بیستم و آغاز قرن ۲۱ بر مردم ایران تحمیل شد. نظامی که برخاسته از قرون جهالت و گذشته است.

دروغی که این روزها مردم در کف خیابان در حال پایان دادن به آن هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)