«انتقام سخت» از مردم بی‌گناه ایران

بعد از آن که قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دی ۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط آمریکا تبدیل به جسد شد ولایت فقیه که هیمنه پوشالی‌اش را زیر علامت سوال رفته می‌دید تهدید کرد که از آمریکا انتقام سختی خواهد گرفت. اما این «انتقام سخت» از مردم ایران گرفته شد.

خامنه‌ای دست راست خودش قاسم سلیمانی را که سال‌های سال با او و تروریسمش مردم منطقه را مورد تهدید قرار داده و با عملیات جنایات‌کارانه، بسیاری از مردم عراق و سوریه و یمن و سایر کشورهای منطقه را به خون غلطانده بود را در یک حمله غافلگیرانه در نزدیکی فرودگاه بغداد در روز ۱۳ دی ۹۸ از دست داد.

این امر برای خامنه‌ای خیلی سنگین بود، جهان غرب و منطقه که از تروریسم خامنه‌ای و سلیمانی همیشه در رنج بوده است به خوبی آگاه بود که در پشت ویترینی به نام روحانی و ظریف که برای خوشامد بیرون از نظام در ویترین بیرونی نظام گذاشته شده‌ بودند، نیروی قدس و در راس آن قاسم سلیمانی وجود داشت که با ترور و کشتار سعی می‌کرد پایه‌های حکومت ولایت فقیه را تحکیم بخشد.

سلیمانی تبدیل به اهریمنی شده بود که هر آنکه در منطقه علیه خامنه‌ای و دخالت‌هایش اعتراضی می‌کرد به این اعتراض پاسخی کشنده می‌داد.

هنوز حافظه تاریخی خاور میانه بمب‌های جهنده‌ای را که از زیر عبای خامنه‌ای و به وسیله سلیمانی در عراق از نیروهای آمریکایی کشته می‌گرفت را فراموش نکرده است.

هنوز فراموش نشده است که اشرف مقر اصلی گروه اپوزیسیون ایرانی؛ سازمان مجاهدین خلق به وسیله سلیمانی مورد قتل و گروگان‌گیری قرار گرفت و شمار بسیاری از اعضای این سازمان، توسط جوخه‌های ترور سلیمانی اعدام به قتل رسیدند.

مردم عراق فراموش نکرده‌اند روزگاری را که بعد از تغییر نظام سابق درعراق، ماشین‌های انفجاری روزانه صدها نفر از مردم عراق که مخالف حکومت ایران بودند کشته می‌گرفت.

در یک عبارت کوتاه هر جا نامی از ترور و کشتار وجود داشت با نام سلیمانی پیوند می‌خورد.

حال خامنه‌ای این مهره کلیدی خود را از دست داده است. اشتباه است اگر فکر کنیم خامنه‌ای در ترور و جنایت کم دارد افرادی که بتوانند جای خالی سلیمانی را پر کنند، سرشت این نظام از روز نخست با ترور شکل گرفته و با سلیمانی و بدون سلیمانی تروریسم بخش جدایی‌ناپذیر از نظام ولایت فقیه خواهد بود.

اما آنچه در جسدشدن سلیمانی مهم است این است که دشمن به مهره‌ای از خامنه‌ای ضربه وارد کرده که بی‌اغراق می‌توان او را نفر شماره ۲ نظام دانست و این ضربه برای نیروهای بدنه نظام بسیار کشنده است.

اگر به جسدشدن سلیمانی پاسخی داده نشود، این بدنه ریزش خواهد کرد، بخصوص آنکه خامنه‌ای به تازگی قیام آبان ۹۸ را پشت سر گذاشته است که در آن مردم ایران لرزه سرنگونی را بر اندام خامنه‌ای انداختند.

نظام می‌بایست برای سرپا نگاه داشتن نیروهای بدنه خودش هم که شده پاسخی به جسد‌شدن سلیمانی می‌داد. خامنه‌ای و مهره‌هایش سخن از «انتقام سخت» به میان آوردند. انتقام طبیعتا باید از کسی که سلیمانی را به جسد تبدیل کرده بود گرفته می‌شد، آمریکا.

اما آمریکا نشان داده بود که در دو تک قبلی نظام به نیروهای آمریکایی، پاتک سختی علیه نظام تدارک دیده و در دو حمله، شمار زیادی از نیروهای نیابتی خامنه‌ای و سلیمانی را به جسد تبدیل کرده است. پس دیگر نمی‌شود به نیروهای آمریکایی نزدیک شد و از آنها به طور مستقیم «انتقام سخت» گرفت.

خامنه‌ای دست به مانور زد. قبل از حمله در شب چهارشنبه ۱۸ دی ۹۸ به دولت عراق که دست‌نشانده خامنه‌ای در عراق است اطلاع داده شد که نظام قصد دارد مانوری انجام دهد و موشک‌پرانی کند.

آن طور که برخی تحلیل‌گران می‌گویند این حمله توسط عراق به آمریکا نیز اطلاع داده شد.

متعاقب این اطلاع‌رسانی، موشک‌پرانی نظام منجر به حمله به بیایان‌های خالی عراق شد. تا فقط به بدنه ریزشی نظام روحیه دهد. رسانه‌های نظام با تصور اینکه مردم در جهان امروزی در دورانی زندگی می‌کنند که بیشتر به دوران غارنشینی! شباهت دارد صحبت از چند ده کشته و چند صد مجروح از نیروهای آمریکایی به میان آورده و فضای رسانه‌ای ولایت فقیه طوطی‌وار به تکرار این دروغ‌ها پرداخت.

ظریف بلافاصله در ترس از اینکه آمریکا مجددا پاتک متقابلی انجام دهد به سرعت در توئیتر خود منتشر کرد که «حمله انجام شد و تمام شد».

اما کار به همین جا ختم نشد. نظام که ترس تمام وجودش را فرا گرفته بود که آمریکا در پاتک خود به ۵۲ هدف اعلام‌شده از قبل حمله کند، در آماده‌باش کامل پدافندی قرار گرفت.

اما نتیجه این آماده‌باش پافندی انتقامی سخت از مردم ایران و دیگر کشورها بود.

بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ هواپیمای بین‌المللی اوکراین، در بامداد چهارشنبه دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه خمینی در مسیر کیف، در صباشهر از توابع شهرستان شهریار سقوط کرد.

تمامی سرنشینان شامل ۱۴۴ ایرانی و ۳۲ نفر از اتباع پنج کشور خارجی توسط پافند هوایی سپاه خامنه‌ای مورد هدف قرار گرفته و جان خود را از دست دادند. اکثر جان‌باختگان ایرانی یا ایرانی‌کانادایی بودند.

شهروندان بی‌گناه ایرانی و خارجی آماج حمله احمقانه سپاه خامنه‌ای قرار گرفتند و جان باختند.

با فروکش کردن التهاب حمله نظام به پایگاه عین‌الاسد در عراق و بعد از اینکه مشخص شد هیچ یک از نیروهای آمریکایی حتی زخمی نیز نشده‌اند توجهات به سوی هواپیمای اوکراینی جلب شد.

نظام با تمام قوا کوشید تا سقوط هواپیمای اوکراینی را یک سانحه هوایی جلوه دهد.

به فاصله کمی شهروندان ایرانی تصاویری از قطعاتی از یک موشک جنگی را که احتمال می‌دادند هواپیمای اوکراینی توسط آن هدف قرار گرفته باشد در فضای مجازی منتشر کردند.

نظام در یک شتابزدگی آشکار به انکار برخاست و منتشرکنندگان این تصاویر را به باد حمله گرفت و منکر هر گونه شلیک  به سوی هواپیمای اوکراینی شد.

یک روز بعد جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، اعلام کرد:‌ «اطلاعاتی از منابع متعدد داریم، از کشورهای مختلف و سازمان اطلاعاتی خودمان، که این هواپیما در اثر شلیک یک موشک زمین به هوای ایرانی سقوط کرده است». ‎

پیش از ترودو مقام‌های آمریکایی نیز به رسانه‌های آن کشور گفته بودند که هواپیمای اوکراینی «به احتمال زیاد» توسط ایران و پس از حمله موشکی سپاه به اهداف آمریکایی در عراق، سرنگون شده‌ است.

اما مقام‌های نظام ولایت فقیه به‌تاکید این اظهارات را رد کردند.

ربیعی سخنگوی دولت روحانی آن را «جنگ روانی» طراحی شده توسط دولت آمریکا توصیف کرده بود.

رئیس سازمان هواپیمایی نظام گفت: «موضوع برخورد موشک به این هواپیما به هیچ وجه نمی‌تواند صحت داشته باشد».

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: «آمریکایی‌ها اگر واقعا جرات و جسارت دارند، یافته‌های خود را که پشتوانه علمی و فنی دارد به دنیا نشان دهند.»

حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی، به خبرنگاران در مورد انتشار گزارش‌ها در این زمینه هشدار داد.

رسانه‌های نزدیک به سپاه نیز با انتشار گزارش‌ها، مصاحبه‌ها و بیانیه‌های مختلف گفته بودند «قطعا» موشکی به هواپیما نخورده است.

اما زمانی که دیگر راه چاره‌ای برای خامنه‌ای نماند و تمامی شواهد علیه نظام بود و در حالی که تا عصر روز جمعه خبرگزاری رسمی دولت روحانی شلیک را با ذکر دلایل واهی منتفی می‌دانست در روز شنبه و  بعد از ۳ روز مجبور شد به حمله و حماقت خود اعتراف کند.

ستاد کل نیروهای مسلح نظام در بیانیه‌ای در روز شنبه ۲۱ دی ۳ بعد از سه روز انکار و مخفی‌کاری، به‌طور رسمی اعلام کرده‌ که هواپیمای اوکراینی پرواز تهران ـ‌کیف، «به‌دلیل خطای انسانی مورد اصابت» موشک پدافند هوایی قرار گرفته است.

بهانه نظام این بود «هواپیمای پرواز تهران ـ کیف «درهنگام چرخش، کاملا در حالت نزدیک‌شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته است».

۱۷۶ نفر انسان بی‌گناه در این جنایت نظام جان خود را از دست دادند. نظامی که داعیه قدرت موشکی و نقطه‌زنی داشت نتوانست در عمق ۶۵۰ کیلومتری داخل خاک ایران، هواپیمای مسافربری یک کشور خارجی را با جنگنده نظامی آمریکایی تشخیص دهد و به سوی آن شلیک  مرگبار کرد.

بدین ترتیب بار دیگر مردم ایران و شهروندان دیگر کشورها که در هواپیمای اوکراینی بودند  قربانی «انتقام سخت» نظام ولایت فقیه قرار گرفتند.

به نظر می‌رسد ترس چنان رعشه بر اندام خامنه‌ای و نیروهای نظامی‌اش انداخته بود که فقط در پی نجات به هر قمیت نظام در پی حمله موشکی به قیمت «حفظ آبرو» بوده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)