بر اساس گزارش رسیده، “مظفر بکری” کارگر برق‌کار و فعال کارگری درشهرستان پاوه، در محل کار دچار حادثه شد و بر اثر ضربه مغزی جانش را از دست داد.

این کارگر زحمت‌کش در حین کار به دلیل خستگی و فشار ناشی از کار، از هوش رفت و با سر به زمین خورد. پیکر نیمه جان این کارگر به بیمارستانی در کرمانشاه منتقل شد که به دلیل نبودن امکانات پزشکی برای بیماران مغزی و قلبی در ساعت ۱۲ شب در تاریخ ۱۵ خرداد جان باخت.

“مظفر بکری”، سال قبل نیز در محل کارش در یک ساختمان سقوط نمود که به مدت یک ماه در بیمارستان در حالت کما به سر برد و پس از چند ماه بستری شدن با وجود اینکه سلامتیش را به طور کامل به دست نیاورده بود به دلیل نیاز خانواده‌اش، مجبور به ادامه فروش نیروی کارش شد.

این کارگر زحمت‌کش و آگاه که تمام زندگیش با رنج و کار و در عین حال عشق به رهایی کارگران آمیخته بود بارها مورد اذیت و آزار مدافعین سرمایه قرار گرفت. پیکر “مظفر بکری” با حضور انبوه مردم و دوستان و کارگران در روز پنج شنبه به خاک سپرده شد.

عدم امکانات ایمنی در محیط کار سالانه جان تعداد زیادی از کارگران را می‌گیرد. کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده و دوستان مظفر بکری، عدم رعایت استانداردهای ایمنی در محیط‌های کار که ناشی از سودخواهی سرمایه‌داری است را عامل بروز این گونه حوادث می‌داند.

کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com