کوتوله ها در سقف نظام ولایت فقیه!
گروهی از مخالفان #واکسن_خارجی کرونا با تجمع در برابر #وزارت_بهداشت خواستار خروج سازمان جهانی بهداشت از نظام تصمیم‌گیری کشور شدند. آن ها در پلاکاردهایی نوشته‌اند:
[نه به واکسن داخلی، نه به واکسن خارجی! ما خودمان #واکسن_امام_‌کاظم داریم!]
سقف آژادی در #نظام_ولایت_فقیه در همه ی عرصه های مدیریتی، در فرهنگ، در سیاست، در اقتصاد، در رسانه و مطبوعات آنقدر کوتاه است که فقط کوتوله ها می توانند #انا_رجل بگویند!!
همان ها که گفته می شود #خودی هستند!
فرقی ندارد که این خودی ها با مارک و برند #اصلاح_طلب نمایش راه بیاندازند و معرکه بگیرند یا #اصولگرا.
هرچه زمان گذشت این دایره تنگ و تنگ تر شد و حق فعالیت در مدیریت خرد و کلان کشور و فعالیت سیاسی و مطبوعاتی و بازی احزاب (که به خارج از کشور هم سرایت داده و صادرشده است) شش دانگ مالکیت آن به نام عده ای خاص سند زده شد… همان هایی که قرآن آن ها را چنین توصیف کرده: #مذبذبین!
یادداشت زیر سال ها پیش در جایی خواندم. و منتشر ساختم. و امروز #فیس_بوک روزش را یادآوری کرد. آنجا نویسنده اش را #نسرین_ستوده معرفی کرده بودند.که ظاهرا تکذیب شد. در هر حال این نوشته توصیف افراد فوق و همه ی کسانی است که با #انحصار_طلبی (خصوصا عرصه ی #رسانه) #استمرار_طلب وضع موجود در نظام ولایت فقیه هستند!
[ملت ها هم سقف آزادی دارند.
#سقف_آزادی بعضی ملت ها پرتاب #گوجه_فرنگی به بالاترین مقام سیاسی کشور است، سقف آزادی بعضی ملت ها هم تیر خوردن در خیابان بدون هیچ دلیلی. در این سقف های آزادی متفاوت، آزادی هم معانی متفاوتی پیدا می کند. برای یک ملت آزادی نقد کردن همه چیز (دین، سیاست، اقتصاد، زندگی شخصی و مالی مسولین) است. برای بعضی ملت ها نزدیک ترین تجربه ی آزادی چند نشریه ی توقیف شده با #حکم_حکومتی و چند روزنامه نگار زندانی است. برای بعضی ملت ها حریم خصوصی بی قید و شرط است، مثل آزادی خوابیدن کنار دریا با بیکینی، برای بعضی ها پوشیدن روپوش بالای زانو و روسری رنگی که یک کم عقب رفته باشد کلی آزادی است.
وقتی سقف آزادی کوتاه باشد، آدم های دراز سرشان آنقدر به سقف می خورد که حذف می شوند، آدم های کوتوله اما راحت جولان می دهند، بعضی از آدم های دراز هم برای بقا انقدر سرشان را خم می کنند که کوتوله می شوند. آن وقت سقف ها هی پایین تر و پایین تر می آید و مردم هی بیشتر و بیشتر قوز می کنند. قهرمان شان می شود آقای خاتمی، آزادی شان می شود راه رفتن توی پارک با دختر همسایه، زندگی شان می شود همینی که می بینید.
دوشنبه ۲۵ آذر ۹۲ / ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳]پایان نقل قول
۱۳دی۱۳۹۹
#محمد_شوری(نویسنده و روزنامه نگار)
t.me/shourimohammad

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)