جزایری، لیست تروریستی، و سپاه ناتوان

«سخنگوی ارشد نیروهای مسلح» خلافت اسلامی! با تهدید کردن نیروهای آمریکایی و اصرار بر ادامه سیاست‌های سپاه در زمینه موشکی و منطقه‌ای، می‌خواهد جدی بودن لیست تروریستی را آزمایش کند.

لیست خطرناک‌تر

جزایری، «سخنگوی ارشد نیروهای مسلح» خلافت اسلامی! اعلام کرد که «ما اعلام کردیم اگر سپاه وارد لیست گروه‌های تروریستی شود تمام ارتش آمریکا برای ما حکم نیروهای تروریست خواهد داشت و همان رفتاری که با تروریست‌ها داریم با آنها خواهیم داشت». او در حالی چنین اظهاراتی را اعلام می‌کرد که سپاه در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته است. لیستی که از آن با عنوان تروریست‌های ویژه جهانی یاد می‌شود و اهرم‌های اجرایی سریع‌تر و خطرناک‌تری به نسبت لیست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا، علیه سپاه، در آن تعبیه شده است.

تهدید

جزایری در ادامه افزود: «این نکته هم مهم است که صدها هزار نیروی آمریکایی در منطقه ما حضور دارند». منظور او واضح بود؛ او تهدید کرد که نیروهای آمریکایی را می‌خواهند در منطقه هدف قرار دهند، اما آنرا موکول به قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی کرد، که البته در آن قرار دارند.

خطرناک

به نظر می‌رسد سپاه در حال آزمایش میزان جدیت لیست تروریست‌های ویژه جهانی است و در حال حاضر می‌خواهد با خطرناک نشان دادن خود، از اجرایی شدن آن لیست جلوگیری کند،  غافل از این که کار از کار گذشته است.

منطقه

در نتیجه جزایری به ادامه دخالت در سوریه و سایر کشورهای منطقه نیز تاکید کرد و گفت: «خواسته‌های آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی در مورد منطقه و به‌خصوص سوریه غیرقانونی و غیرمشروع است و ما در راستای خواست دولت و مردم این کشورها به آمریکا اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم».

موشکی

جزایری همچنین بر ادامه فعالیت‌های تسلیحاتی و موشکی خلافت اسلامی! تاکید کرد و افزود: «هرگز ما توان نظامی و دفاعی خود را تحت تأثیر مذاکرات و مراودات دیپلوماتیک قرار نخواهیم داد.»

جام زهر بعدی!

روزگاری خلافت اسلامی! بر فعالیت‌های اتمی‌اش آشکارا پای می‌فشرد اما وقتی فشار از نقطه‌ی مشخصی فراتر رفت آنها نیز به جام زهر تمکین کردند. به نظر می‌رسد شرایط پیشا روی، نشان از جام‌های زهر آتی در عرصه‌ها‌ی منطقه‌ای و موشکی داشته باشد، هرچند بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ممکن است اینبار حتی فرصت سرکشیدن جام زهر نیز میسر نشود و شتاب تحولات وضعیت دیگری را رقم بزند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com