برخورد جمهوری اسلامی به خرید واکسن کرونا ادامه همان سیاستی در قبال این بیماری مسری است که متاسفانه تاکنون منجر به ساقط شدن زندگی و از دست رفتن جان های زیادی در ایران شده است. در حالی که بسیاری از کشورهای دنیا مشغول تهیه واکسن در اسرع وقت هستند و درشماری از کشور ها نیز واکسیناسیون آغاز شده است، جمهوری اسلامی با سخنان پر از تناقض مردم را سر کار گذاشته است و ما را به ناکجا آبادی به اسم واکسن داخلی حواله می دهد. حتی دستگاه تبلیغاتی جمهوری در ضدیت با واکسن خارجی تبلیغات دروغین و مسمومی راه انداخت تا نخریدن واکسن خارجی را توجبه کنند. این رفتار ضد انسانی جمهوری اسلامی به درست خشم جامعه را برانگیخته است و اعتراضات زیادی را موجب شده است.
حالا مقامات جمهوری اسلامی می خواهند به مردم اطمینان دهند که سفارش واکسن خارجی را داده اند ولی مردم به درست به این رژیم هیچگونه اعتمادی ندارند. برای همین در شبکه های اجتماعی کارزاری با هشتگ #واکسن_بخرید راه افتاد واین اعتراضات فشار بیشتری را متوجه جمهوری اسلامی برای تامین واکسن کرده است. روز چهارشنبه سوم دیماه حسن روحانی در واکنش به این اعتراضات به مردم “بشارت” داد که ” بانک مرکزی و وزارت بهداشت همه توان خود را به کار گرفتند و برنامه ریزی کرده اند. هم واکسن خارجی در اختیار مردم قرار می گیرد و هم امیدواریم در ماه های آینده واکسن داخلی به تولید برسد و در این زمینه برای مردم نگرانی نخواهد بود.”
اما مردم به هیچیک از این حرفها باور ندارند. سئوال این است که چه زمانی قرار است این واکسن خارجی به دست مردم برسد؟ چرا ما نباید مثل کشورهای اروپایی شاهد آغاز واکسیناسیون در کشور باشیم؟ مردم هیچگونه قصور و کوتاهی و هیچ عذر و بهانه ای را برای تهیه واکسن خارجی نمی پذیرند. هرگونه تاخیر در تامین واکسن خارجی و مرغوب و رایگان به معنای از دست رفتن جان انسانهای بیشتر است و این یعنی ادامه همکاری رژیم اسلامی با ویروس کرونا در کشتار مردم. می گویند تحریم است و تحریمها کار تهیه واکسن را سخت کرده است. این دروغ است! داروها جز اقلام تحریم نیستند. ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو گفته است که “در طول این مدت همیشه دارو وارد کرده ایم و اگر این امکان وجود نمی داشت با فاجعه روبرو می شدیم.” می گویند با خرید واکسن کرونا از کنسرسیوم بین‌المللی کوواکس مشکل داریم ولی این همه صحت ندارد. اخیرا یک سخنگوی کنسرسیوم کواکس به واشنگتن پست گفته است که ایران مانعی برای دریافت واکسن از طریق این کنسرسیوم ندارد. می گویند امکان لجستیکی حمل و نقل واکسن را نداریم . حتی اگر همین را بپذیریم که حکومت امکان انتقالی داخلی واکسن فایزر در دمای منفی ۷۰درجه را ندارد ولی واکسن های دیگری همچون مدرنا وجود دارند که حمل و نقل آنها اینقدر دشواری ندارد.
در مورد تولید “واکسن ایرانی” که جمهوری اسلامی از آن حرف می زند حتی اگر چنین پروژه هایی هم به مرحله تولید و استفاده برسند مردم هیچگونه اعتمادی به این واکسن ها ندارند. این واکسن ها بیشتر شبیه آن درب قابله ای است که بعنوان دستگاه تشخیص کرونا جار زدند وموجب خنده و مزاح مردم شد. این چه واکسنی است که جمهوری اسلامی از آن حرف می زند ولی هیچ اطلاعات علمی از آن در دسترس نیست؟ مینو محرز، محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا همان کسی است که اخیرا وقیحانه دروغ گفت و اعلام داشت: “دلیل قرمز شدن همه ایران در این اواخر همین ویروس کرونای جهش یافته شایع شده در انگلیس بود که خوشبختانه آن را کنترل کردیم.” معلوم نیست اگر ایران شاهد چنین ویروس جهش یافته بوده است چرا تا کنون اطلاع رسانی نکرده اند و حالا باید بعد از اعلام بریتانیا به جهانیان اعلام کنند؟ چرا قبلا هشداری ندادند و حالا باید با لاف و گزافه از کنترل اوضاع حرف بزنند؟ مردم در کارزار خود در شبکه های اجتماعی گفته اند که به واکسن ایرانی کرونا اعتمادی ندارند و حق دارند که اعتماد نداشته باشند. در کشوری که رهبرش کرونا را توطئه آمریکا و بخصوص توطئه علیه ژنهای ایرانی می داند و می خواهد با ورد و دعا و لیسیدن حرم و شاش شتر و اسپند و روغن بنفشه به مقابله به آن برخیزد چگونه می شود به واکسن ایرانی اعتماد داشت؟ در کشوری که هر کدام از مقاماتش حرف دیگری را رد می کنند و صحبت هایشان پر از تناقض و دروغ است چگونه می توان به واکسن ایرانی اعتماد داشت؟ در کشوری که مسئولینش در مورد آمار درگذشتگان کرونا دروغ می گویند چگونه می توان به واکسن ایرانی دلخوش کرد؟ واکسن ایرانی به جای اینکه موجب آرامش کسی شود باعث نگرانی بیشتر مردم است. مردم می پرسند با این تولید داخلی قرار است چند نفر دیگر به کام مرگ کشیده شوند؟!
نباید به جمهوری اسلامی اجازه دهیم که بیش از این با جان و سلامتی مردم بازی کند! جمهوری اسلامی موظف است که فورا واکسن خارجی معتبر و تایید شده تامین کند و در اختیار مردم بگذارد. باید جلوی هر گونه واکسن نامرغوب ساخت جمهوری اسلامی ایستاد و بر واکسن تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی تاکید گذاشت. واکسیناسیون مردم باید بطور رایگان و به خرج دولت صورت گیرد. اعتراض در شبکه های اجتماعی در زمینه واکسن باید به اعتراضات خیابانی برای تامین فوری واکسن تبدیل شود. حکومتی که به فکر جان و سلامت مردم نیست و وجودش با نفس حیات و هستی شهروندان در تناقض است باید از سر راه برداشته شود. لازم است مردم با قدرت تمام حرفشان را در مورد واکسن و سلامتی خود به رژیم بزنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)