نمایش ایران در نیمه دوم بازی مقابل قطر زمینه ساز برد در این بازی حساس شد . حالا ایران ده امتیازی شده و درصورت شکسن کره مقابل لبنان جدول به شدت به سود ما تغییر می کند

سایت گل –
ساعت ۲۰:۴۵
ورزشگاه جاسم بن حمد
داور:عبدالمالک عبدلرحمن
اخطار:محمدبلال، قاسم برهان (قطر) قوچان نژاد (ایران)

قطر :قاسم برهان، مصیب الحسن، عبدالکریم فدالا، بلال محمد، واسم عبدالمجید، ابراهیم خلفان، حسن الحیداث، ابراهیم عبدالماجد، ابراهیم عبدالغانم، طلال البلوشی و یوسف احمدعلی
سرمربی : فهد ثانی
ایران : رحمان احمدی، سیدجلال حسینی،پژمان منتظری، خسرو حیدری(۹۱ غلامرضا رضایی)، امیرحسین صادقی،  جواد نکونام، آندرانیک تیموریان،هاشم بیگ‌زاده،مجتبی جباری(۸۳ خلعتبری)، مسعود شجاعی و رضا قوچان‌نژاد(۸۷ امید ابراهیمی)
سرمربی: کارلوس کی روش

 دیدار سرنوشت ساز تیم های ملی فوتبال ایران و قطر از گروه نخست مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در منطقه آسیا درحالی با قضاوت ‘عبدل البشیر’ ازسنگاپور از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه ‘جاسم بن حمد’ دوحه آغاز شد که هر دو تیم نیاز مبرمی به ۳ امتیاز این بازی دارند.
تیم های ایران و قطر هم اکنون با ۷ امتیاز در رتبه های سوم و چهارم جدول رده بندی گروه نخست این رقابت ها قرار دارند. پیش از این، ایران ۵ و قطر ۶ بازی انجام داده اند.
تیم ایران در این دیدار به دنبال ارسال از کناره ها برای رسیدن به گل بود که در دقیقه ۴۲ بهترین فرصت را به دست آورد و ارسال مجتبی جباری با ضربه سر رضا قوچان نژاد همراه شد اما واکنش عالی دروازه بان قطر مانع از گلزنی تیم ملی ایران شد.
قطری ها نیز با استفاده از سرعت و تکنیک بالای مهاجمان خود چند فرصت خوبی گلزنی را کسب کردند و در دقیقه ۳۱ دیرک دروازه تیم ملی ایران را به لرزه درآوردند.

لحظات حساس:

دقیقه  ۱۱: اولین کرنر ایران توسط تیموریان ارسال شد که ضربه سر مهاجمان برگشت داده شد.

دقیقه ۱۷: ازسال زیبای خسرو حیدری از جناح چب با جایگری بد مهاجمان بی نتیجه ماند.

دقیقه ۱۹: قطری ها از جناح راست ایران در حال خلق موقعیت بودند که امیر حسین صادقی با حضور به موقع توپ را دفع کرد.

دقیقه ۲۳: روی پاس ریز و فوق العاده جباری ، شوت جواد نکونام توسط قاسم برهان دروازه بان حریف دفع شد.

دقیقه ۲۷: اگر قوچان نژاد کمی بلندقامت تر بود ایران به گل می رسید اما توپ ار سالی از راست با ضربه سر مدافع قطر روی سر گوچی دفع شد.

دقیقه ۳۰: سانتر آرام محمود مسیب را رحمان احمدی در آغوش گرفت.

دقیقه ۳۱:قطری ها با استفاده از فضای بین مدافعان ایران صاحب یک موقعیت عالی شدند که ضربه حسن به تیردروازه ایران برخورد کرد . در این صحنه که احمدی مغلوب شده بود کاملا شانس آوردیم .

دقیقه ۳۴: عبدالکریم گوش چپ قطر  طوری دو بازیکن ایران ( حیدری و منتظری) را از پیش رو برداشت که یک لحظه فکر کردیم بازی برعکس شده . او با یک نفوذ ۲۰ متری ضربه اش را از کنار دروازه ایران بیرون زد.

دقیقه ۳۷: کرنر شجاعی یک موقعیت گل برای ما به همراه داشت اما قبل از آن صادقی روی گلر قطر خطا کرده بود . پس هیچی.

دقیقه ۴۱: کاشته خطرناک شجاعی را قاسم برهان با نوک انگشت به بیرون فرستاد. این جدی ترین بخت ما در این بازی بود.

دقیقه ۴۳: بازهم قاسم برهان دروازه قطر را نجات داد . این بار سانتر عالی جباری را رضاقوچان نژآد با سر به سمت دروازه قطر فرستاد که گلر قطر بی نظیر کار کرد و توپ را از روی خط با واکنشی اعجاب انگیز بیرون کشید.

دقیقه ۵۳: تعلل عجیب شجاعی یک فرصت تک به تک عالی را از ایران گرفت . او روی پاس حیدری فضای فوق العاده ای داشت اما تا به خودش بجنبد مدافعان قطر توپ را به اوت زدند.

دقیقه ۵۴: امیرحسین صادقی روی کرنر دروازه قطر را با خطر مواجه کرد .

دقیقه ۷۷: خطای شجاعی روی مهاجم قطر یک پنالتی نسلم به نفع عنابی ها بود اما این بار لطف داور سنگاپوری شامل حال ماشد . شجاعی در این صحنه خطای بی موردی روی بلال محمد داشت اما به خیر گذشت.

دقیقه ۸۰ : پاس عالی نکونام به قوچان نژآد باز هم گوچی را با گلر قطر تک به تک کرد اما خروج به موقع و خطای حرفه ای برهان فرصت را از ایران گرفت .

دقیقه ۸۳ : سانتر خطرناک شجاعی را برهان از زیرطاق بیرون کشید تا هفتمین کرنر ایران به دست بیاید.

دقیقه ۹۰+۲: کرنر قطری ها و خروج نامطمئن رحمان موقعیت خوبی به حریف داد که توپ از روی دروزه ایران بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۳: یک فرصت نیمچه تک به تک از سوی مهاجمان قطر با خروج رحمان احمدی بی اثر ماند.

شرح گل :

۱-۰ (ایران ): روی چند پاس کوتاه ، توپ پشت محوطه جریمه به جباری رسید و برخورد توپ او با دفاع قطر موقعیتی  عالی نصیب  قوچان نژاد  کرد و او با ضربه ای خونسرد و حرفه ای به توپ در شرایط تک به تک بازی را به سود ایران کرد.

بهترین بازیکن : رضا قوچان نژآد با دوندگی دائمی و گل سرنوشت سازش ایران را به جدول بازگرداند اما باید از نکونام ، جباری ، حیدری ، صادقی و آندو هم نام برد . ستاره هایی که بهترین بازی ایران را در مرحله مقدماتی شکل دادند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com