بیانیه مشترک

فراخوان برای حمایت از حقوق بشر در ایران

 

 به مناسبت دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر، گروهی از مادران ایرانی با صدور بیانیه ای خواستار عدالت و پاسخگویی در مورد کشتن وحشیانه فرزندان عزیزشان در طول چهار دهه گذشته شدند. این مادران ایرانی بیش  چهل  سال  رنج نسل کشی فرزندان خود را تحمل کرده اند؟

همبستگی جمهوری خواهان ایران و جبهه ملی ایران- اروپا (سامان ششم) از این فراخوان استقبال می کند و از مجامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری می خواهد که سهم خود را برای حمایت از اهداف آنها در راستای عدالت انجام دهند.

این مادران داغدار نوشته اند:‌ ؛<< ما از داشتن حق انتخابات آزاد، حق تشکیل احزاب، سندیکاها و اتحادیه های صنفی مستقل (حاکمیت حتی نهادهای خیریه و غیرانتفاعی مستقل را هم تحمّل نمی کند)، حق تجمع و اعتراضات مسالمت آمیز و سایر حقوق مندرج در اعلامیه جهانی بشر نیز محروم هستیم و در صورتی که به این محرومیت ها اعتراض کنیم، پاسخ حکومت به معترضان و منتقدان، زندان و شکنجه و اعدام است>>.

از سال ۱۳۵۸ هجری شمسی، هزاران زندانی سیاسی ، که بسیاری از آنها در حال اتمام حکم زندان خود بودند ، خودسرانه اعدام شدند و بدون اطلاع خانواده شان  مخفیانه در گورهای دسته جمعی در مکانهای ناشناخته به خاک سپرده شدند.

تاکنون جمهوری اسلامی ایران جنایات وحشیانه بسیاری علیه بشریت مرتکب شده است ، با این حال بسیاری از کسانی که در این جنایت دست داشته اند آزادانه زندگی می کنند و برخی از آنها در دولت جمهوری اسلامی ایران مقام بالایی را به دست آورده اند.

ما امیدواریم، و از جامعه بین الملل به ویژه کسانی که در دولت های متبوع خود با ایران سر و کار دارند خواستاریم تا با رسیدگی به نقض مداوم و برنامه ریزی شده حقوق بشر در ایران ، به ما در جستجوی عدالت برای مادران داغدار کمک کنند.

ما بیانیه خود  را با قسمت دیگری از نامه این مادران به پایان می رسانیم:

<<روی سخن ما با شما است، شما که در دست حکومتی جبار و تمامیت خواه اسیر نیستید و در کشورهائی زندگی میکنید که از مواهب حقوق بشر و حمایت قانون برخوردارید و هراسی از بازداشت و شکنجه و زندان و اعدام ندارید. شمائی که میدانید در داخل کشور هیچ مرجعی برای دادخواهی ما خانواده هائی که عزیزی را از دست داده ایم و یا عزیزی را در زندان داریم وجود ندارد! …  شما میتوانید متحد و مؤثر از”حقوق بشر” ما مردم ستمدیده ایران در داخل کشور دفاع کنید و رسالت تاریخی خود را به انجام رسانید.>>

 

 

همبستگی جمهوری خواهان ایران

جبهه ملی ایران- اروپا (سامان ششم)

دسامبر ۲۰۲۰

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)