عوامل اطلاعاتی جمهوری اسلامی، جواد روحی را مانند هزاران جوان دیگر در اوج جنبش انقلابی زن زندگی آزادی، در شهریور ١۴٠٢ دستگیر و بلافاصله او را برای اعتراف اجباری به زیر شکنجه بردند. جواد را بیدادگاه جمهوری اسلامی بر پایه پرونده‌ای که بازجویان و شکنجه‌گران برای او درست کرده بودند، به سه بار اعدام محکوم کرد. این حکم آنقدر بی‌پایه بود که بعدا، دیوان عالی رژیم آنرا نقض کرد.
جواد نهم شهریور پس از انتقال از زندان، در بیمارستان نوشهر درگذشت. تمام شواهد براین نکته صحت می‌گذارند که او را در زندان به قصد کشتن‌اش، مسموم کرده‌اند.
فیلمی را رسانه‌های حکومتی از ملاقات حضوری جواد با پدر و مادرش روز قبل از قتل او منتشر کرده‌اند. این فیلم نشان دهنده این است که وی از سلامت کامل برخوردار بوده است. هر اتفاقی در زندان برای هر زندانی بیافتد، جمهوری اسلامی مسئول آن است. این بار اولی نیست که یک زندانی سیاسی در زندان‌های جمهوری اسلامی به قتل می‌رسد.
کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)، قتل جواد روحی را قویا محکوم می‌کند و جمهوری اسلامی را مسئول مرگ او می‌داند. جمهوری اسلامی در ادامه ددمنشی‌های‌اش، برای جلوگیری از برگشت مردم به خیابان در سال‌روز قتل مهسا امینی، در بیست‌و پنجم شهریور، به هر سرکوب و جنایتی دست می‌زند. دستگیری فعالان زن در چند شهر و استان ایران، از جمله در گیلان و اصفهان، دستگیری مجدد زندانیان آزاده شده جنبش زن زندگی آزادی و دستگیری خانواده‌های جان باختگان جنبش انقلابی زن زندگی آزادی در چند هفته گذشته، نشان از ترس و وحشت رژیم از مردم دارد.

کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)
اول سپتامبر ٢٠٢٣ برابر با دهم شهریور ١۴٠٢

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)