افشین کشتکاری، از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی شیراز، برای اجرام حکم شش ماه حبس تعزیری به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است.
بنابر گزارش های رسیده به دانشجونیوز، صبح شنبه ۲۸  اردیبهشت ۱۳۹۲ افشین کشتکاری دانشجوی سابق دانشگاه صنعتی شیراز به جرم تشکیل گروه با هدف بر هم زدن امنیت کشور، به دادگاه عمومی انقلاب احضار شده و حکم سه سال حبس وی که شش ماه آن تعزیری است، تایید می شود.

وی عصر همان روز به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است.

افشین کشتکاری عضو هیئت موسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز، مدیر مسئول هفته نامه کاغذ اخبار، عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان و دبیر شورای موقت انجمن اسلامی دانشجویان بوده است.

این حکم در راستای فعالیت های صنفی، تلاش برای حفظ استقلال دانشگاه، تاسیس کانون ها و تشکلهای مستقل دانشجویی توسط آقای کشتکار صادر شده است.

این فعال دانشجویی ابتدا در ۱۶  آذر سال ۸۹  در پی برگزاری تجمع روز دانشجو به بازداشتگاه اطلاعات (پلاک ۱۰۰) احضار و ۲۵  روز نیز در بازداشت به سر برد. در دوران بازداشت کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی شیراز حکم یک ترم محرومیت از تحصیل را برای وی صادر نمود. چند ماه بعد در اولین حکم صادره به سه سال حبس تعزیری محکوم شد که دادگاه تجدید نظر دو سال و نیم آن را به حالت تعلیق در آورد.

شایان ذکر است وکالت این فعال دانشجویی را ابتدا فرشید یداللهی وکیل دراویش گنابادی بر عهده داشت که در همان اوایل دادرسی پرونده، بازداشت گشته و برادر وی فریبرز یداللهی وکالت پرونده را بر عهده گرفته بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com