اطلاعیه شماره ۲۷
#کرونا_زندان
#جانشان_در_خطر_است
 
کمیسر عالی حقوق بشر خواستار آزادی زندانیان سیاسی  پس از شیوع کرونا در ایران شد!
کارزار #آزادشان_کنید امروز خواسته جامعه بین المللی است!
 
 روز سه‌شنبه کمیسر عالی حقوق بشر، میشل بچله، از وضعیت رو به وخامت مدافعین حقوق بشر، وکلا و زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران عمیقا ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی آنان در  شرایط همه‌گیری کووید- ۱۹ شد.
 
میشل بچله اظهار داشت: «به موجب قوانین بین‌المللی حقوق بشر، دولت‌ها مسئول سلامت جسمانی و روانی تمامی افراد تحت مسئولیت آنان از جمله افرادی که از آزادی‌شان محروم شده‌اند هستند. افرادی که صرفا برای ابراز عقاید سیاسی‌شان یا هر نوع دیگر کنشگری در دفاع از حقوق بشر حبس شده‌اند اساسا نباید در زندان باشند. و قطعا نباید با چنین زندانیانی با سخت‌گیری بیش‌تر رفتار شود و یا آنان را در معرض خطر بیش‌تر قرار داد.»
 وی افزود: «من متاسفم که مشاهده می‌کنم اقداماتی که برای کاهش شیوع کوید ۱۹ طراحی شده است علیه گروهی خاصی از زندانیان به طور تبعیض‌آمیز به کار می‌روند.
 
پیشتر هم کارشناسان سازمان ملل متحد در ژنو بتاریخ ۱۶ سپتامبر از ایران خواستند که مدافعان حقوق بشر را در زمان شیوع کرونا  از زندان آزاد کند. این گزارش و فراخوان توسط ده نفر از گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل از جمله جاوید رحمان تهیه و تایید شده است.
 یکی ار نکات مهم در گزارش سالانه جاوید رحمان شیوع کرونا در زندانها و عدم آزادی زندانیان سیاسی در این شرایط بود.
رژیم اسلامی جنایتکار که طی چهار دهه حکومت خود از هیچ اقدامی در کشتار ونسل کشی آزادیخواهان فروگذار نبود امروز در بدترین شرایط سیاسی جهانی بسر میبرد.
 
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی از ابتدای شیوع کرونا کمپین کرونا_ زندان را آغاز کرد  و با مراجعه  به سازمانهای جهانی و افشا وضعیت زندانها خواستار تعطیلی زندانها و آزادی زندانیان سیاسی شد.
 
ویروس کرونا همچنان در زندانها قربانی میگیرد.  رژیم نه تنها هیچگونه  اقدامی برای حفظ جان زندانیان انجام نداده بلکه  زندانیان را در بدترین شرایط نگه داشته و حتی به عمد  تعدادی از  زندانیان سیاسی شناخته شده را در زندانهایی قرار داده است که ویروس کرونا روزانه جان زندانیان را میگیرد.
 
ما از شما مردم آزادیخواه و انساندوست دعوت میکنیم تا صدای این زندانیان باشید و  با اعتراضات در داخل و خارج از ایران، تماس با اتحادیه ها و نهادهای بشردوست در یک همبستگی جهانی با زیر فشار گذاشتن دولتهای اروپائی، مطالبه  آزادی زندانیان ، بایکوت سیاسی رژیم و اخراج از مراجع بین المللی را خواهان شویم.   
 
کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱۶ مهر ۱۳۹۹
۷ مهر ۲۰۲۰
 
 
 
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)