این مقالات با هدف ارتقای دانش امنیتی برای دگرباشان ایران تهیه شده و در آن مباحث اولیه برای بالا بردن امنیت و آموزش نحوه محافظت از اطلاعات شخصی و حرفه‌ای مطرح شده است. کاربران با مطالعه این مقالات با خطرات امنیتی احتمالی و نحوه مقابله با این خطرات نیز آشنا شده و همچنین می‌توانند از تاثیر رد پای دیجیتالی و ابزارهای الکترونیکی در امنیت شخصی و حرفه‌ای آگاه شوند.

رمزنگاری:

رمزنگاری کردن فایل ها درست مثل قفل کردن در خانه است. بهتر است تمامی اطلاعات حساس موجود در دستگاه های خود را رمزنگاری کنید.

امکان رمزنگاری کل اطلاعات تلفن هوشمند در نسل های جدید گوشی های آیفون و اندروید امکان پذیر است.

رمزنگاری تلفن همراه اندرویدی:

برای این کار باید به دو نکته توجه داشته باشید. رمزنگاری تمام اطلاعات گوشی بیش از یک ساعت زمان نیاز دارد بنابراین باید شارژ باتری بیش از ۸۰% باشد. اگر در حین انجام فرایند رمزنگاری اتفاقی برای گوشی شما رخ دهد، تمامی اطلاعات آسیب خواهند دید.

برای فعال کردن رمزنگاری ابتدا وارد بخش تنظیمات شده و به قسمت Security بروید. سپس گزینه encrypt phone را انتخاب کنید. دوباره گزینه Encrypt phone را انتخاب کرده و تا پایان مراحل دست به گوشی نزنید. فقط مراقب باشید تا باتری خالی نشود.

رمزنگاری تلفن همراه آیفون (iPhone):

به طور پیش فرض هرگاه یک گوشی iPhone دارای نوعی قفل صفحه (رمز، اثر انگشت و …) باشد، داده‌های کاربر رمزنگاری خواهند شد.

رمزنگاری اطلاعات کامپیوتر:

رمزنگاری در سیستم عامل ویندوز (۱۰) معمولا از طریق نرم‌افزار BitLocker صورت می‌گیرد. در منوی استارت در قسمت جستجو Manage Bitlocker را تایپ کنید و بعد از بازکردن برنامه گزینه Turn on Bitlocker را انتخاب کنید. برای این کار حتما باید با حساب Administrator وارد شده باشید.

در ویندوز مک می‌توانید از نرم‌افزار FileVault استفاده کنید.


بخش اول:

بخش دوم:

بخش سوم:

بخش چهارم:

بخش پنجم:

بخش ششم:

راهنمای ویژه امنیتی برای جامعه کوییر ایران (بخش ششم)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)