سازمان هواپیمایی کشوری در روز یکشنبه ۲شهریور ۹۹، بعد از ۲۴ ساعت تبلیغ برای اعلام نتایج بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اکراینی ، اعلام کرد: «۱۹ ثانیه پس از انفجار موشک اول، صدای ۳خلبان داخل کابین ضبط شده که نشان می‌دهد سرنشینان هواپیما در انفجار موشک اول در سلامت بودند».

تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: «هیچ صدا و یا نشانه‌ای از وضعیت کابین مسافران در صدا‌ها و اطلاعات ضبط شده وجود ندارد و نحوه صحبت و واکنش گروه پروازی نشان از سلامت جسمانی آن‌ها در این لحظات بوده است. با توجه به اینکه ضبط صدای کابین در ۱۹ ثانیه بعد از انفجار متوقف شده است و حداقل ۲۵ ثانیه بعد از انفجار اول موشک دوم به مجاورت هواپیما رسیده است تحلیلی درباره عملکرد و آثار موشک شلیک شده دوم از اطلاعات جعبه سیاه به دست نیامد».

اطلاعات منتشر شده می‌افزاید: «انفجار موشک اول باعث آسیب قابل توجهی به هواپیما شده و برخورد قطعاتی ناشی از آن به هواپیما باعث قطع FDR و CVR در مدت زمان ۱۹ ثانیه بعد از آن شده است.»

گفتنی است که دفتر بررسی و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه روز پنجشنبه ۲تیر ۹۹ از پایان یافتن بازخوانی جعبه سیاه خبر داد اما معلوم نیست چرا اعلام نتایج تا امروز ۲شهریور ۹۹ یعنی دقیقا دو ماه بعد به طول انجامیده و مسکوت گذاشته شده است.

حامد اسماعیلیون، سخنگوی خانواده‌های جان باختگان هواپیمای اوکراینی گفت: «گزارش جدید سازمان هواپیمایی کشوری نمایشی مضحک است از طرف سازمان هواپیمایی کشوری که در همدستی کامل با سپاه پاسداران عمل میکند که هیچ اطلاعاتی به خانواده‌ها نداده است ما دو سوال عمده داشتیم که جعبه سیاه پاسخ این دو سوال را مشخص میکرد:
اول اینکه علت تاخیر هواپیما چه بوده و دیگر اینکه آیا در فاصله شلیک موشک اول و دوم آیا هواپیما در حال برگشتن به فرودگاه بوده یا نه؟ قسمت اول را به هیچ عنوان پاسخ ندادند و قسمت دوم مشخص است که هواپیما در حال برگشت به فرودگاه بوده که اینها موشک دوم را شلیک کرده اند».

حامد اسماعیلیون نوشته است: «….

 

ادامه خبر را اینجا بخوانید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)