سحرگاه پنجشنبه ۳۰مرداد ۹۹، حکم اعدام یک زندانی در زندان بروجرد به اجرا در آمد و به این ترتیب تنها در یک ماه دستکم ۳۳ زندانی اعدام شدند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز پنجشنبه ۳۰مرداد، حکم اعدام یک زندانی در زندان مرکزی بروجرد به اجرا درآمد. این زندانی که به اتهام قتل، بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، حسین مولودی ۳۳ ساله نام داشت.

یک منبع مطلع در اینرابطه گفته است: « حسین مولودی با اتهام قتل یکی از بستگانش به علت مسائل مالی بازداشت و به اعدام محکوم شده بود».

این منبع افزوده است: «حکم اعدام این زندانی قرار بود روز یکشنبه ۲۶مرداد به اجرا در بیاید و حسین مولودی از بعداز ظهر روز جمعه در انفرادی به سر میبرد. وی با خانواده مقتول قرار گذاشته بود که ۸۰۰میلیون پرداخت کند اما موفق به تهیه این پول نشد».

خبر این اعدام تا این لحظه توسط هیچکدام از رسانه های حکومتی اعلام نشده است. بنابراین معلوم نیست چه تعداد دیگری حکم اعدام بدون اطلاع رسانی و در خفا در زندانهای ولایت فقیه صورت گرفته و کسی خبردار نمی شود.

کانون حقوق بشری نه به زندان- نه به اعدام، اجرای حکم شوم اعدام را تحت هر عنوان و با هر بهانه‌ای محکوم دانسته و مسبب تمامی جرم و جنایتهایی که در کشورمان صورت میگیرد را حکام فاسد و دیکتاتور حاکم میداند. همانطور که بیش از ۱۲ میلیون نفر از سراسر ایران و جهان فریاد زدند اعدام نکنید، و خواهان لغو فوری اعدام شدند؛ ما نیز خواهان لغو حکم اعدام در ایران هستیم.

گفتنی است روز ۲۸مرداد نیز حکم اعدام ۵ نفر در زندان وکیل آباد مشهد و روز ۲۹ مرداد یک نفر در زندان زنجان اعدام شدند و به این ترتیب در ماه مرداد جاری دست کم ۳۳ نفر یعنی بطور متوسط روزانه یک نفر تحت سلطه قضاییه ولایت فقیه اعدام شده است.

آمار اعدام ها از شروع سال جاری ۱۳۹۹ تا کنون دست کم ۱۲۰نفر میباشد.

یادآوری میکنیم بر اساس ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر هیچ کس نباید شکنجه شود یا تحت مجازات یا رفتاری ظالمانه، ضد انسانی یا تحقیرآمیز قرار گیرد. 

 ایران به نسبت جمعیت دارای بالاترین آمار اعدام شهروندان خود می‌باشد. براساس آمار گردآوری شده توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، تعداد اعدام‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی  ۲۸۱ مورد می‌باشد که در میان آنان ۱۵زن دیده می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)