به دنبال اقدامات جهانی  در رابطه با کارزار #صدای_معترضین_آبانماه ، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی گزارش تحقیقی را به تعدادی از سازمانهای جهانی و دولت‌ها ارسال داشت.

این گزارش تا حال به دولت هلند، کانادا، انگلستان و سوید  و همچنین رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، سازمان وکلای حقوق بشر  فریدوم نام، اتحادیه پست کانادا، کنگره کارگری کانادا …  ارسال شد.

در این گزارش سی صفحه ای علاوه بر لیستی حاوی بیش از دویست تن از بازداشت شدگان آبانماه، به تعداد زندانیان و کشته شدگان ، چگونگی حمله مامورین لباس شخصی رژیم همراه با ویدیوهای ترجمه شده از حمله به مردم، احکام اعدام برای هشت زندانی اعتراضات  آبانماه و دیماه  و سایر جنبه های اعتراضات آبانماه و سرکوب مردم توضیح داده شده است. در این گزارش از سازمانهای جهانی و دولت‌ها خواسته شده است تا مقامات رژیم را جهت احقاق خواسته های زیر تحت فشار بیاورند:   

– آزادی تمام بازداشت شدگان اعتراضات آبانماه ۹۸ و دیمان ۹۶

– آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی

– برخورداری بازداشت شدگان و تمامی زندانیان سیاسی از دارو و درمان

– خانواده های کشته شدگان این اعتراضات حق تحقیق  و دادخواهی در رابطه کشته شدن فرزندانشان را داشته باشند

– توقف تهدید و دستگیری فعالین و خانواده هایشان و توقف حمله به اعتراضات

این گزارش به تعداد هر چه بیشتری از اعضای پارلمان دولت‌های اروپایی و آمریکای شمالی و تشکل‌های حقوق بشر و اتحادیه های کارگری ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است در تاریخ دوشنبه ۲۷ مرداد برابر با ۱۷ آگوست  هیئتی از نمایندگان چهار تشکل از جمله نماینده کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی  با مسول بخش خاورمیانه وزارت خارجه سوید دیدار و این گزارش نیز در اختیار ایشان قرار گرفت.  گزارش کامل این ملاقات را در ادامه این اطلاعیه ملاحظه نمایید. 

ما از شما مردم آزادیخواه و مدافعین آزادی زندانیان سیاسی  دعوت می‌کنیم تا با پیوستن به این کارزار صدای معترضین آبانماه و خانواده هایشان باشید.

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ برابر با ۲۰ آگوست ۲۰۲۰

www.cfppi.org

 

گزارش مبسوط ملاقات با وزارت امور خارجه سوید:

 

ملاقات هییٔت نمایندگی چهار نهاد؛ کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ، انقلاب َزنانه، اکس مسلم و فری دم ناو با وزارت امور خارجه سویٔد

دوشنبه ۲۷ مرداد برابر با ۱۷ اوت نمایندگان چهار نهاد؛ کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ، انقلاب زنانه، اکس مسلم و فری دم ناو با خانم پترا آندرشون از مسیٔولین بخش خاورمیانه وزارت امور خارجه سویٔد نشستی برگزار کردند. در این نشست اندیشه علیشاهی، شیرین شمس، میلاد رسایی منش و خلیل کیوان درباره اوضاع سیاسی ایران، سرکوب خشن و دستگیری معترضین، فشار روی فعالین سیاسی، نویسندگان و وبلاگ نویسان، حجاب اجباری و خشونتها و جنایات سازماندهی شده حکومتی علیه زنان، وضعیت زندانیان زن، سرکوب سیستماتیک دانشجویان و فعالین دانشجو، وضعیت رنگین کمانی ها، وضعیت آتیٔیستها، معلمان و بازنشتسگان، اعدام کودکان، شیوع کرونا در زندان ها و عدم رسیدگی به وضعیت بهداشتی آنها، صدور احکام اعدام برای معترضین دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ و همچنین موج تازه اعتصابات گسترده کارگری، حقوق های چند بار زیر خط فقر و چپاول و غارت منابع کشور و عدم پرداخت دستمزدها و رسیدگی به خواست های اعتصاب کنندگان و دستگیری و سرکوب فعالین کارگری صحبت کردند و ده ها صفحه حاوی اطلاعات و گزارشات در این زمینه ها را در اختیار وزارت امور خارجه سویٔد قرار دادند. در این ملاقات همچنین نماینده کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی گزارشی سی صفحه ای در رابطه با معترضین، دستگیرشدگان و محکومین به اعدام اعتراضات آبانماه و دی ما و خواسته های مشخص از دولت سویٔد را در اختیار  نماینده دولت سویٔد قرار دادند.

یک محور صحبت های این هیٔیت تاکید بر لزوم فشار بیش از پیش بر جمهوری اسلامی و قطع روابط دیپلماتیک با این رژیم بود. نمایندگان این چهار نهاد سیاست تا کنونی دولت سویٔد و همچنین اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی و نسبت به مردم ایران را نیز مورد انتقاد قرار داند و تاکید کردند که مردم ایران انتظار دارند دولت سویٔد و همچنین اتحادیه اروپا از سیاست مماشات جویانه با جمهوری اسلامی دست بردارد و سیاست کارآمدتری در مقابل این حکومت و در حمایت از مردم ایران را در دستور کار خود قرار دهند. این هییٔت تاکید کرد که رفتار جمهوری اسلامی با مردم ایران با رفتار هیچ دولتی دیگر در جهان قابل مقایسه نیست و لذا دیپلماسی و سیاست گفتگو و انتظار تغییر از جانب جمهوری اسلامی سیاست موثری نیست. در این نشست تاکید شد که جمهوری اسلامی نسبت به رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی به مراتب عملکرد ضد انسانی تری داشته است و لذا باید مانند رژیم آپارتاید روابط دیپلماتیک با آن قطع شود.

همچنین در این نشست تاکید شد که از دولت سویٔد انتظار میرود بعنوان عضوی از آی ال او، سازمان جهانی کار جمهوری اسلامی را بخاطر سرکوب کارگران و عدم رعایت مقاوله نامه های بین المللی که سازمان جهانی کار، آی ال او، به رسمیت شناخته است محکوم کند و این موضوع را در اجلاس سالانه آی ال او نیز دنبال کند.

خانم آندرشون در پایان این گفتگو و بعد از دریافت ده ها صفحه عکس و گزارشات مفصل و خواستهای هیات، اظهار داشتند که درک میکنند که اوضاع جدی است و لذا گزارش این نشست و اطلاعات دریافتی را در اختیار مراجع بالاتر دولت و خانوم آنیکا بن داوید نماینده دولت سویٔد در رابطه با حقوق بشر خواهند گذاشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)