پدر محمدرضا حدادی از اعدام او در روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹ خبر داد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲۷مرداد۹۹، پدر محمدرضا حدادی به دویچه‌وله گفت: «پسرم از زندان تماس گرفت و گفت روز چهارشنبه اعدام خواهد شد و ما می‌توانیم برای دیدار خداحافظی به ملاقاتش برویم.» 

این هفتدهمین سالی است که محمدرضا حدادی در زندان بسر میبرد و بارها به پدرش اعلام شده که میخواهند فرزندش را اعدام کنند و به این ترتیب محمدرضا و خانواده او را تحت سنگین ترین و غیرانسانی ترین شکنجه روحی قرار داده اند.

پدر محمدرضا پیشتر گفته بود که فرزندش ۱۷ سال است که شب و روز شکنجه می شود و هر شب و هر روز در کابوس اعدام بسر می برد.

محمدرضا حدادی در زندان عادل‌آباد شیراز زندانی است.  او متهم است در سال ۱۳۸۲ در جریان یک سرقت مرتکب قتل شده است. حدادی در آن زمان ۱۵ سال داشت. 

محمدرضا حدادی در تحقیقات اولیه و در دادگاهی که در آبان ۱۳۸۲ برگزار شد به سرقت و قتل اعتراف کرده بود، اما در همان ماه طی نامه‌ای به دادگاه نوشت که یکی از متهمین با وعده پرداخت پول از او خواسته با توجه به صغر سن، ارتکاب قتل را به عهده بگیرد اما او مدعی شد فریب متهم دیگر را خورده و در ارتکاب قتل نقشی نداشته است. 

پدر محمدرضا حدادی خود نیز توان مراجعه به زندان را بدلیل نابینایی و بیماری ندارد. وی ازهمه انسانهای شریف و آزاده برای نجات جان فرزندش استمداد طلبیده و خواستار اطلاع رسانی شده است.

محمدرضا حدادی که در ۱۵ سالگی به اتهام قتل غیر عمد به مدت ۱۷ سال است زیر حکم اعدام به سر می‌برد در شرایط وخیم جسمی و روحی نامناسبی در زندان عادل آباد شیراز محبوس است و خانواده وی بارها از مجامع حقوق بشری و بین المللی برای نجات جان فرزندشان استمداد طلبیده اند.

پدر این زندانی بارها در پیامهای صوتی؛ ضمن اعلام بیگناهی فرزندش؛ عامل اصلی محکومیت فرزندش را افشا کرده بود.

این پدر دادغدیده در اظهارات خود در دیماه ۹۷ صدرالله حکمت پور؛رئیس اداره آگاهی وقت در کازرون را به عنوان عامل اصلی محکومیت فرزندش معرفی کرده و گفته بود: «صدرالله حکمت پور رئیس اسبق آگاهی کازرون که اتهام قتل را به فرزند من زد اکنون به جرم خرید و فروش مواد مخدر در زندان اصفهان زندانی است و با چندین کیلو تریاک دستگیر و زندانی شده است».
وی افزود: صدرالله حکمت پور در آن زمان به ما گفت شما قتل را به گردن بگیرید من درستش می کنم. او فرزند مرا گول زد تا بتواند با زد و بندی که با قاتل و عاملین قتل کرده بود؛ قاتل را در ببرد. قاتل اکنون آزاد است و زندگی اش را می کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، از همه مجامع حقوق بشری درخواست عاجل برای نجات جان محمدرضا حدادی که بی گناه به اعدام محکوم شده است را دارد.

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)