دادستان اردبیل با عدم اعطای مرخصی به عباس لسانی از حضور او در مراسم خاکسپاری برادرش خودداری کرد.

بر اساس اخبار رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، سیدعبدالله طباطبایی دادستان اردبیل که اختیار صدور اعطای مرخصی اضطراری به زندانیان را دارد، نامه درخواست خانواده عباس لسانی جهت حضور او در مراسم خاکسپاری برادرش اکبر لسانی را با این جمله که «مطابق قانون عمل شود»، به زندان مرکزی اردبیل ارسال کرد.

قاضی ناظر زندان اردبیل نیز روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه، پس از چند ساعت اذیت و آزار و معطل کردن این خانواده اعلام کرد که: «جهت محافظت و سلامتی آقای لسانی در برابر کرونا با اعطای مرخصی به وی موافقت بعمل نیامده است».

قاضی ناظر بر زندان، قاضی طباطبایی، دادستان اردبیل را بعنوان مسئول و تصمیم گیرنده اصلی اعلام کرده است.

این اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی پس از دو روز پیگیری و ایجاد امیدواری به خانواده‌های داغدار مرحوم اکبر لسانی صورت گرفته است.

فرزند آقای لسانی با مخاطب قرار دادن آقای سپهری قاضی ناظر زندان گفته است: «برای اقدام غیرقانونی تان بهانه تراشه نکنید به زندانیان برای در امان ماندن از ویروس کرونا مرخصی داده میشود و شما در اقدامی خنده دار مدعی میشوید عدم اعطای مرخصی به خاطر در نظر گرفتن سلامت پدرم می باشد، شما می توانستید از ساعات اولیه دیروز اعلام کنید که عباس لسانی ممنوع المرخصی می باشد و این کار شما شکنجه روحی خانواده یک زندانی سیاسی است».

خانواده زندانی سیاسی عباس لسانی روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه جهت اخذ مرخصی نزد قاضی عتباتی مدیرکل دادگستری اردبیل مراجعه کردند. ولی او این امر را جزو اختیارات قاضی طباطبایی دادستان اردبیل عنوان کرد. دادستان اردبیل که همان ابتدا میتوانسته مخالفت خود را اعلام نماید، در اقدامی غیراخلاقی ضمن سلب مسئولیت، از خانواده لسانی خواست مراتب را از مسئولین زندان اردبیل پیگیری کنند.

لازم به ذکر است که اکبر لسانی برادر عباس‌لسانی شامگاه سه‌شنبه ۲۱ مردادماه به جهت عارضه قلبی درگذشت. مراسم خاکسپاری مرحوم لسانی صبح روز ۲۳ مردادماه با حضور خانواده‌های لسانی و فعالین مدنی این شهر برگزار گردید.  برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)