خبرها حاکی است سالار صدیقی همدانی که از سه شنبه ۱۴مرداد۹۹ به اطلاعات سپاه در زندان ارومیه منتقل شده است در زیر بازجویی و شکنجه برای وادار کردن او به همکاری با اطلاعات سپاه قرار دارد.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲۴مرداد۹۹، ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و سالار صدیقی همدانی در تاریخ سه شنبه ۱۴مرداد۹۹ بطور ناگهانی از زندان ارومیه به اطلاعات سپاه منتقل شدند، ابراهیم خلیل بعد از مدتی به زندان بازگردانده شد اما پسرش سالار همچنان در اطلاعات سپاه و زیر فشار و شکنجه برای وادار کردن او به همکاری با این ارگان ضدمردمی قرار دارد.

ابراهیم خلیل صدیقی همدانی در حال حاضر در قرنطینه زندان مرکزی ارومیه بسر میبرد اما او وضعیت پسرش هیچ اطلاعی ندارد و تنها خبرهای رسیده حاکی از قرار داشتن وی در زیر فشار و شکنجه و بازجویی ماموران اطلاعات سپاه است.

گفتنی است ابراهیم خلیل صدیقی همدانی زندانی سیاسی ۶۱ ساله، مبتلا به بیماری دیابت است. انسولین ضروری برای این زندانی در زندان وجود ندارد و قابل دسترس نیست و به همین علت انگشتان پای این بیمار سیاه شده و در معرض از بین رفتن است. اما به رغم نیاز فوری برای مراجعه به پزشک در خارج از زندان، از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل می آید. این زندانی سیاسی نیاز به رسیدگی فوری پزشکی توسط پزشکان خارج از زندان دارد.

پیش از این هر دو زندانی سیاسی به کرونا مبتلا شده بودند. تا جایی که وضعیت جسمی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی در تاریخ ۷ خرداد۹۹ رو به وخامت گذاشته بود. اما مسئولان زندان هیچ اقدامی برای درمان و رسیدگی به او نکرده بودند.

همچنین روز دوشنبه ۱۳ مردادماه ۹۹، شش زندانی از اجیرشدگان رئیس زندان در بند ۱ و ۲ سلامت به این دو زندانی سیاسی حمله کرده و آنها را طوری مورد ضرب و شتم قرار دادند که باعث جراحت آنها شد. اما از آنجایی که این ضرب و شتم به دستور رییس زندان و مدیر داخلی امیر بیگی انجام شده بود، به جای انتقال دو زندانی مجروح به بهداری و رسیدگی پزشکی، هر دو را به قرنطینه زندان منتقل کردند.

این دو زندانی از تاریخ ۱۴ مرداد به اطلاعات سپاه منتقل شدند و سالار همچنان در اطلاعات تحت بازجویی و شکنجه است. کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام نسبت به وضعیت این دو زندانی هشدار داده و خواستار بازگرداندن سالار صدیقی همدانی از اطلاعات سپاه و آزادی هر دو زندانی بطور خاص ابراهیم خلیل صدیقی همدانی جهت مداوای فوری است. مسئولیت هر اتفاقی که برای این پدر و پسر زندانی بیفتد مستقیما بر عهده شخص ابراهیم رئیسی و علی خامنه‌ای است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)