اعدام نکنید تنها یک هشتگ یا طوفان مجازی و امر رسانه‌ای نیست. اعدام نکنید فراخوانی رو به جامعه است علیه کلیت اوضاع موجود و نظام تبعیض. یعنی هر کس در هر جایی که هست، ساز و کار مادی و عملیِ فعالیت پیگیرانه برای پیشبرد این اعتراض را تأمین خواهد کرد. اعدام نکنید نه بزرگی به کل #قوه‌_قضائیه است که احکام ظالمانه‌ای را در کارنامه‌ی خود دارد. اعدام نکنید صدای خفه شده‌ی نسل‌هایی است که بی صدا و محروم از بدیهی‌ترین حقوق شهروندی، به جوخه‌های اعدام سپرده شده‌اند. این صدای هزاران نام گم شده است که از سرنوشتشان خبری نیست و حتی صدای خانواده و دوستانشان نیز بریده شده.
اعدام نکنید نفی کل فرایند پلیسی، جزایی و قضائی است که در آن متهم غالباً خود، محصول سیاست‌های طبقاتی و ایدئولوژیک و همچنین نتیجه‌ی سرکوب‌های روزافزون جامعه است. سیستم موجود، حذف بسیاری از متهمین را مساوی با پاک کردن فساد از جامعه می‌انگارد، که اعدام را هم جزٸی از نماد قضاوت خود می‌داند.
#لغو_فوری_اعدام یک نه بزرگ به احکام قرون وسطایی مانند شلاق، و قطع عضو و قصاص است.
این صدای تمام کودکان و نوجوانانی است که سال‌ها در انتظار رسیدن به سن قانونی و اجرای حکم #اعدام در برزخ به سر می‌برند. کودکانی که اغلب در مناطق فقیرنشین زیست کرده‌اند.
این موج اعتراض، هم صدایی و تعرض مستقیمی به سیستم سرکوب است. روشن است اگر این اعتراض با همراهی بیشتر و متشکل‌تر حول این مطالبه صورت گیرد، امید بیشتری برای دستیابی به مطالبات بر حق خواهد بود. و آن روز دیگر هیچ چشمی در هیچ میدانی از شهر و محله نظاره‌گر جرثقیل‌های کشتار نخواهد بود.
این تعرضِ رسانه‌ای تنها بخشی از امکانات نوین جامعه است و کنش‌های اجتماعی با امکانات بیشتر، قدرت بالایی به این جنبش خواهد داد.

#عباس_محمدی #محمد_بسطامی #هادی_کیانی #مهدی_صالحی #مجید_نظری #ناصر_خفاجیان #علی_خسرجی #حسین_سلاوی #سعید_تمجیدی #محمد_رجبی #امیرحسین_محمدی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)