رفتار آنلاین هر فرد تاثیر زیادی در میزان امنیت او دارد و به همجنس‌گرایی، لزبین، چند جنس گرایی، تراجنسیتی یا دگر جنس گرایی ارتباطی ندارد. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کوییرها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بروز اطلاعاتی است که می‌تواند تمایلات جنسی یا هویت جنسی آنها را افشا کند. در نتیجه تمامی فعالیت‌های شخص در فضای مجازی از تعاملات در شبکه‌های اجتماعی تا دانلود اپلیکیشن‌های موبایل، می‌تواند نتایج و پیامدهای ناخواسته و واقعی در پی داشته باشد.

بهترین توصیه برای هر فردی در فضای مجازی یک عبارت سه کلمه‌ای است، توقف، تفکر، ارتباط.

توقف به این معنی است که برای برخورداری از امنیت در فضای مجازی، باید برای اعمال تدابیر و تنظیمات امنیتی زمان اختصاص دهید.

تفکر یعنی قبل از انجام هرگونه فعالیت یا رفتاری، به پیامدهای احتمالی آن بیندیشید.

ارتباط یعنی پس از اینکه تمامی جوانب کارهای خود را سنجیدید می‌توانید از دنیای مجازی لذت ببرید و با افراد مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنید.

هویت و حضور در فضای مجازی:

اگر جزو کوییرهایی هستید که در مورد ابراز تمایلات جنسی خود نمی‌خواهید کاملا آزادانه برخورد کنید، باید خیلی بیشتر مراقب باشید. مهم‌ترین اصل برای شما مراقبت از این است که کجا کلیک می‌کنید، نباید بدون فکر روی هر لینکی کلیک کرده یا هر پستی را لایک کنید.

  • تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را مجددا بررسی کنید: در مورد تنظیمات حریم خصوصی تمامی پلتفرم‌ها کاملا تحقیق کنید و آنها را طوری تنظیم کنید که در صورت اشتراک گذاری اطلاعات شخصی، به مشکل برخورد نکنید.
  • نوتیفکیشن‌های خود را فعال کنید تا در صورتی که پستی در مورد شما منتشر شده بتوانید بلافاصله از آن باخبر شوید و در صورت نیاز تصمیمات لازم در مورد آن را اتخاذ کنید.
  • خودتان را جستجو کنید: به طور مرتب نام و کلمه‌ای که اصلا دلتان نمی‌خواهد ارتباطی با آن کلمه داشته باشید را در اینترنت جستجو کنید.

حفاظت از اطلاعات شخصی:

تحقیقات نشان داده دگرباشان بیشتر از دیگر افراد برای دوست‌یابی و پیدا کردن شریک عاطفی خود از اپلیکیشن‌های دوست‌یابی استفاده می‌کنند. اما اگر در استفاده از این اپلیکیشن‌ها و اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی، زیاده روی کنید، ممکن است تجربه خوشایندی برایتان به همراه نداشته باشد.

  • قبل از انجام هر عملی، فکر کنید: از افرادی که به دنبال واکنش سریع هستند یا اطلاعات شخصی زیادی از شما می‌خواهند، دوری کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید: همیشه افراد با چهره واقعی خود در فضای مجازی حضور پیدا نمی‌کنند. به عبارت دیگر ممکن است آنچه که مخاطب از خود می‌گوید ممکن است واقعیت نداشته باشد.
  • آنچه که منتشر شد، پس داده نخواهد شد: قبل از اینکه انتشار مطلب، کامنت گذاری یا ارسال عکس و … کمی صبر کنید، به خصوص اگر نمی‌خواهید والدین، دوستان یا همکارانتان آن را ببیند. همیشه باید به عواقب اعمال و تصمیمات خود بیندیشید.
  • هر برنامه‌ای ارزش دانلود کردن ندارد: قبل از اینکه برنامه‌ای را دانلود کنید، سیاست‌های حریم خصوصی آن را مطالعه کنید و ببینید تا چه حدی از اطلاعات شما (از قبیل مکان جغرافیایی، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی، عکس ها و … ) استفاده خواهند کرد.

یک شهروند آنلاین خوب باشید:

تداوم رفتارهای خوب در فضای مجازی برای این جامعه دیجیتالی بزرگ بسیار مفید است.

  • آنچه که برای خود دوست دارید برای دیگران هم دوست بدارید: چیز‌هایی که دوست ندارید دیگران در مورد شما منتشر کنند را خودتان هم نباید منتشر کنید. به عبارت دیگر اگر می‌دانید شخصی مورد آزار و اذیت جنسی یا آنلاین قرار گرفته نباید در مورد آن شخص مطلبی منتشر کنید، بلکه باید با فرد گناهکار و خاطی برخورد کنید. این موضوع را به افراد بالغ یا (در صورت امکان) به مراجع قانونی گزارش دهید.
  • تمام فعالیت‌ها در فضای مجازی، پتانسیل اثر گذاری بر روی تمام اطرافیان شما را دارد. رفتار مسئولیت‌پذیرانه شما در فضای مجازی، در حفظ امنیت دیگران نیز تاثیر گذار است.

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)