به همت تلاش میلیونی مردم ایران و شما مردم آزاده دنیا، جمهوری اسلامی اجرای حکم اعدام سه جوان را که بخاطر شرکت در اعتراضات آبان سال قبل در دادگاهی ناعادلانه، محکوم شده بودند به تعویق انداخت. سعید تمجیدی، امیرحسین مرادی و محمد رجبی مورد شکنجه قرار گرفتند، نتوانستند با وکلای خود ملاقات کنند و حتی به وکلای آنها اجازه داده نشد که به پرونده موکلان خود دسترسی پیدا کنند. بدنبال حرکت وسیعی که در مدیای اجتماعی شکل گرفت و یازده میلیون تویت#‘اعدام نکنید، پتیشن هایی که به امضای ۲۵۰ هزار نفر رسید، انعکاس وسیع و بین المللی این اعتراضات و عکس العمل برخی دول غربی و آکسیون هایی که در کشورهای مختلف در طول چند روز گذشته سازمان داده شد، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به وکلای این سه جوان امکان داد به پرونده دسترسی پیدا کنند یعنی بعد از دادگاه و محکومیت آنها‍! و سپس وکلا اعلام کردند که اجرایاحکام فعلا متوقف شده و قرار است پرونده آنان دوباره بررسی شود.

هدف حکومت این بود که معترضان را اعدام کند تا با ایجاد فضای ارعاب جلو خیزش بعدی مردم را که همه میدانند قریب الوقوع است بگیرند. اما این تلاش جهانی حکومت را مجبور به عقب نشینی کرد. مقامات جمهوری اسلامی چنان از این حرکت جهانی و تاریخی به وحشت افتادند که سخنگوی دولت به رئیس قوه قضاییه نامه سرگشاده داد که به افکار عمومی احترام باید گذاشت! و سخنگوی قوه قضاییه گفت که این یازده میلیون پیام #اعدام نکنید اساسا کار ربات ها هست!

حکومت یک گام عقب نشسته است اما هدفش وقت خریدن است تا در شرایطی که مناسب بداند این سه جوان و تعداد دیگری از هزاران نفر از مردم معترض را که آبان سال قبل دستگیر کرد اعدام کند. سه روز قبل نیز مردم در چند شهر علیه اوضاع فلاکتبار کنونی دست به تجمعات اعتراضی زدند که دهها نفر دستگیر شدند. تمام مقامات حکومت پیش بینی میکنند و علنا اذعان میکنند که جامعه ایران در حال یک انفجار عظیم اجتماعی است و به هر قیمت میخواهند جلو آنرا بگیرند. حکومت در حالیکه هر ماه میلیاردها دلار صرف موسسات مذهبی، تاسیسات اتمی و نظامی و نیروهای کنترل و سرکوب مردم یا صرف گروههای تروریست اسلامی در کشورهای منطقه میکند ولی حتی حقوق های یک چهارم خط فقر کارگران را نمیپردازد. در نتیجه تنها راه حکومت برای مقابله با اعتراضات مردم تهدید و دستگیری و شکنجه و محکومیت های زندان طولانی و اعدام است. حرکت جهانی اخیر بویژه در این شرایط که حکومت در مخمصه گیر کرده، نشان داد که میتوانیم جلو جمهوری اسلامی را بگیریم و مانع اعدام جوانان شویم.

از همه مردم آزاده دنیا میخواهیم که به سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دول غربی فشار بیاورند که آنها هم به افکار عمومی مردم ایران و جهان احترام بگذارند، جمهوری اسلامی را برای پایان دادن به زندانی کردن و اعدام معترضین تحت فشار قرار دهند. آنرا بایکوت سیاسی کنند و از برسمیت شناسی آن خودداری کنند. مردم ایران بیش از هر زمان به همبستگی مردم دنیا نیاز دارند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)