شرکت اپل با انتشار چند ابزار متن باز، قصد دارد به توسعه دهندگان برنامه‌های مدیریت رمز کمک کند تا رمزهای امن‌تری ایجاد کنند. پروژه منابع اپلیکیشن‌های مدیریت رمز قصد دارد با انتشار این ابزارها مشکل عدم مطابقت رمز ایجاد شده توسط اپلیکیشن مدیریت رمز، با شرایط تعیین رمز در برخی وب‌سایت‌ها را برطرف سازد.

این شرکت در صفحه Github خود اعلام کرد: مواجه شدن کاربران با چنین وضعیتی، نه تنها باعث بروز تجربه‌ای ناخوشایند در استفاده از اپلیکیشن‌های مدیریت رمز می‌گردد، بلکه کاربر به مرور مجاب می‌شود که گذرواژه‌ها را خودش انتخاب کند.

در صورتی که کاربران از اپلیکیشن‌های مدیریت رمز استفاده نکنند، قطعا دچار یکی از اشتباهات متداول در تعیین رمز، مثل انتخاب مجدد رمز، خواهند شد.

هدف اپل از اجرای این پروژه به شرح زیر است:

  • با اشتراک گذاری منابع می‌توان کیفیت تمامی برنامه‌های مدیریت رمز را افزایش داد و همچنین مدت زمان کمتری برای توسعه روشی مناسب در جهت بهینه کردن رمز‌های تصادفی نیز صرف خواهد شد.
  • با انتشار اسناد به صورت عمومی، وب‌سایت‌های مختلف نیز خود را با استانداردهای قدیمی یا جدید اپلیکیشن‌های مدیریت رمز مطابقت دهند.
  • افزایش کیفیت برنامه‌های مدیریت رمز و در نتیجه افزایش اعتماد کاربران به این اپلیکیشن‌ها

ابزارهای منتشر شده شامل الگو‌های انتخاب رمز توسط وب‌سایت‌های معتبر، حداقل و حداکثر کاراکترهای رمز عبور، اجباری بودن یا نبودن استفاده از حروف بزرگ و کوچک و حتی استفاده از کاراکترهای خاص می‌باشد. با استفاده از این اطلاعات اپلیکیشن‌ها می‌توانند رمزهای امن‌تری که با اغلب وب‌سایت‌ها همخوانی دارد، ایجاد کنند.

در این ابزارها لیستی از آدرس تغییر رمز وب‌سایت‌های معتبر و مشهور نیز قرار داده شده است. به گفته اپل، امکان هدایت کاربر به آدرس تغییر رمز توسط اپلیکیشن مدیریت رمز، می‌تواند جزو امکانات مفید این اپلیکیشن‌ها محسوب شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)