ماف نیوز: سه شهروند بازداشت‌شده‌ از اهالی شهرستان پیرانشهر از زندان نقده آزاد شدند. این افراد روز ۱۵ اردیبهشت ۹۹ همزمان با پنج شهروند دیگر به صورت جداگانه در پیرانشهر بازداشت شده بودند و اخیرا پس از اتمام بازجوییها، از یکی از بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه به زندان نقده منتقل شده بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز شنبه ۱۷ خرداد ١٣٩٩، سه شهروند بازداشت‌شده‌ی اهل پیرانشهر به نامهای “ابوبکر محمودحسن” با سپردن وثیقه‌ی ۴۰۰ میلیون تومانی، “حسام‌الدین پیرانی” با قرار وثیقه‌ی ۳۰۰ میلیون تومانی و “سلام باپیروند” با وثیقه‌ی ۵۰ میلیون تومانی از زندان نقده آزاد شدند.

تلگرام ماف نیوز

این سه شهروند اخیرا پس از اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه به زندان نقده منتقل شده بودند.

روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۹ هشت شهروند به نامهای “محمد قادری” فرزند عزیز، “احد محمودحسن”، “ابوبکر محمودحسن”، “واحد قادری” فرزند رسول، “حسام‌الدین پیرانی” فرزند ظاهر، “امیر قادری” فرزند خدر، “سلام باپیروند” اهل روستای خری آغلان و “علی قادری” به صورت جداگانه در پیرانشهر بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه منتقل شدند.

تا لحظه‌ی انتشار این خبر، اطلاع دقیقی در رابطه با اتهام مطروحه علیه این افراد به دست نیامده است.

پیشتر روز سه‌شنبه ۶ خرداد، پدر و مادر محمد قادری به یکی از بازداشتگاههای امنیتی در ارومیه فراخوانده شده و به مدت چند دقیقه توانسته بودند وی را در بیهوشی کامل ببینند.

آن زمان در حالی که آثار شکنجه بر بدنش مشاهده می‌شد، به والدینش اعلام شده بود که “وی خودزنی کرده است و یک بار هم با خوردن مایع دستشویی، دست به خودکشی زده و در پی آن دو بار به مراکز درمانی منتقل شده است. با این حال از اعزام وی به بیمارستان جهت رسیدگی پزشکی خودداری می‌شد.”

ابوبکر محمودحسن

احد محمودحسن

واحد قادری

حسام‌الدین پیرانی

امیر قادری

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)