سلام بر دوستان و همراهان عزیز
دوستان عزیز آنچنان که محتضر هستید موسسین شورای همبستگی پناهجویان حدود سه ماه پیش بنا به شرایط حاکم بر جامعه پناهجویی در کشور ترکیه ضرورت تشکلی برای دفاع از منافع پناهجویان را در این برهه حساس تاریخی الزامی دانستند بر همین راستا تمام تلاشهایش را برای ارتباط با پناهجویان به کار گرفت در پروسه نشست های ادامه دار آن با پناهجویان اساسنامه شورا را تنظیم و مبنای برنامه کاری تشکل حاضر قرار داد در روز شنبه تاریخ ۲۳ می مجمع عمومی شورای همبستگی پناهجویان در ترکیه برگزار گردید.

لطفا این کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.instagram.com/p/CAlyZDeDdWtrMq5CFh39OHCknuGnNLs2kWYdUA0/?igshid=tm7evpzjeg2b

*********

http://www.facebook.com/iranian.solidarity.75
لینک فیسبوک شورای همبستگی پناهجویان

******************

اطلاعیه اعلام موجودیت شورای همبستگی با پناه‌جویان و پناهندگان ایرانی در ترکیه

هیئت موسس شورای همبستگی حدود سه ماه پیش به همت و کوشش تنی چند از دوستان پناه‌جو شروع به کار کرد. هدف از این شورا پیگیری مسایل و مشکلات پناهجویان است و به این منظور تلاش میکند با تمام نهادهای حقوق بشری و دخالتگر در پروسه پناهندگی ارتباط برقرار کرده و برای جلب حمایت آن‌ها کوشش کند.

ماحصل نشست‌های پیاپی و منظم که بصورت آنلاین با تعداد زیادی از پناه‌جویان و پناهندگان ساکن ترکیه صورت گرفت اساسنامه‌ای است که اهداف و رویکردهای شورای همبستگی را بازتاب می‌دهد. پس از تایید اساسنامه، در تاریخ ۲۳می۲۰۲۰ اولین مجمع عمومی شورا برگزار و ۵ عضو هیئت اجرایی و یک نفر بعنوان ناظر برای یک دوره کاری یک‌ساله انتخاب شدند.

در همین راستا شورای همبستگی با پناه‌جویان و پناهندگان ضمن دعوت به همکاری و همیاری از تمامی افراد و نهادهای مستقل که در راستای منافع پناه‌جویان فعالیت می‌کنند درخواست می‌کند که برای رسیدن به حق‌وحقوق ازدست‌رفته پناهجویان ما را در این مسیر همراهی کنند. چراکه تنها با کار جمعی و مشترک می‌توانیم قدم‌هایی در راستای منافع پناهندگان برداریم.

همچنین شورای همبستگی در نظر دارد، ضمن حفظ استقلال خود، با فعالین و روزنامه‌نگاران، وکلای مهاجرت، سازمان‌ها و نهادهایی که در امر پناهندگی دخالت دارند ارتباط برقرار و وارد پروسه کار مشترک گردد.

در نهایت، از همه مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق‌بشری درخواست حمایت داریم و امیدواریم که رسیدگی به روند پرونده پناهنده‌ها سریع‌تر جریان یابد و این روند تبعیض‌آمیز و طولانی متوقف شود تا تک‌تک پناه‌جوها بتوانند زندگی جدید خود را در یک کشور امن آغاز کنند.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)