رئیس پلیس ایران بخاطر واقعه شهرستان مریوان که طی آن پلیس و دستگاه قضایی با پوشیدن لباس زنانه کردی برتن یک مجرم وی را درسطح شهر گرداندند, از زنان کرد عذرخواهی کرد. اعتراضات گسترده زنان کرد و مواضع شمار زیادی از فعالان مرد با پوشیدن لباس زنانه بر تن خود, موجب رسوایی رژیم شد و هم‌اکنون رئیس‌پلیس مجبور به عذرخواهی از زنان شد.

به گزارش مهر، اسماعیل احمدی مقدم, رئیس پلیس ایران عصر دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در خصوص انتخابات ۸۸ و ۹۲ و طرح امنیت اخلاقی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و از زنان کرد بخاطر توهین به آنها در شهرستان مریوان, عذرخواهی کرد.

یک دانشجوی کُرد از فرمانده نیروی انتظامی در مورد پوشاندن لباس زنانه در مریوان پرسید که وی گفت: لباس زنانه تن این اراذل و اوباش نکردند و آنها یک تن بان بود که روی سرش بسته بودند که با ماموران متخلف برخورد کردیم. البته بار دیگر از تمام زنان کردستان عذرخواهی می کنم.

چندی پیش دادگاه شهر مریوان ۳ شهروند را به پوشیدن لباس زنانه و گرداندن در سطح شهر محکوم نمود. حکم یکی از این افراد روز دوشنبه(١۵ آوریل/ ۲۶ فروردین) اجرا شد.

مأموران نیروی انتظامی ایران یکی از مجرمان را با پوشیدن لباس زنانه بر تن وی, او را در سطح شهر مریوان گرداندند که خشم کردها, بویژه زنان مریوان را درپی‌داشت. این واقعه موجب رسوایی بیشتر رژیم ایران و دستگاه قضایی و پلیسی آن شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com