با اپیزود‌های مختلفی از مستندی درباره‌ی شادی امین از زندگی و تاریخ مبارزاتی، آشکارسازی و عقاید او به عنوان یک چهره‌ تاثیر گذار اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ایرانی و هماهنگ‌کننده‌ و مدیراجرایی شش‌رنگ انجام گرفت، با شما هستیم.
فکر می‌کنیم چنین تاریخی برای بسیاری از نسل‌های بعدی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی تاثیر گذار و الهام‌بخش است، چنانچه برای خود ما به عنوان اعضای شش‌رنگ اینطور بوده‌است.
شخصی‌تر با شادی امین

در اولین قسمت مستند «شخصی‌تر با شادی امین»، از او پرسیده‌ایم در چه محیطی کودکی خود را گذرانده‌است؛ از اینکه شادی امین چطور با اولین سویه‌های متفاوت رفتار‌ها و بیان جنسیتی خود مواجه شده‌است، از اینکه جامعه دگرجنسگرا محور چطور با او برخورد می‌کرده است و او چه حسی از چنین جامعه‌ای دریافت می‌کرده‌است.

قسمت اول : https://www.youtube.com/watch?v=FEf3YJvLRLk&t=1s

در دومین قسمت، از او پرسیده‌ایم چطور فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده‌است؟
اولین جرقه‌های حساسیت‌های سیاسی در او کی آغاز شد؟ انقلاب ۵۷ و تبعاتش را چگونه ارزیابی می‌کند؟
حساسیت‌های اون نسبت به مساله‌ عدالت‌های اجتماعی و اقتصادی از کجا نشات می‌گیرد؟
شادی امین در این قسمت از مستند با ما از قسمت‌هایی از زندگی‌اش حرف می‌زند که ما تا به حال آن‌ها را به این مفصلی نشنیده بودیم.
او داستان جذابی از فرایند سیاسی شدنش را برای ما تعریف می‌کند. از اینکه او و رفقایش در آن زمان برای رهایی حتی حاضر بودند جان خود را «فدا» کنند.
فکر می‌کنیم مهم است که وجوه مختلف زندگی اجتماعی و سیاسی شخصیت‌های ال‌جی‌بی‌تی برای خوانندگان و مخاطبان آن‌ها مواجه شوند.

قسمت دوم: https://www.youtube.com/watch?v=fbyj6gJE5Cw&t=4s

آشکارسازی
در قسمت سوم شادی امین برایمان بخشی از تاریخ لزبین‌های ایرانی را در قالب تجربه خودش بازمی‌گوید و به این سوال پاسخ می‌دهد که برخورد جامعه به یک لزبین علنی در ۲۲ سال پیش چگونه بوده است؟
چه راهی را طی کرده‌ایم و چالش‌هایش چه بوده‌اند؟
در این قسمت، تکه‌های کوتاهی از اولین سخنرانی علنی درباره‌ی مساله همجنسگرایی و برخورد ایرانیان در سال ۱۹۹۸ میلادی در برلین را می‌بینید و از زبان خودش با بخشی از مباحث و پیامد‌هایی که این سخنرانی برای او داشت، آشنا می‌شوید.

قسمت سوم: https://www.youtube.com/watch?v=J0qNu2t1v6c

🏳️‍🌈 با شش‌رنگ همراه باشید:
کانال تلگرام t.me/iran6rang
فیسبوک fb.com/6rang.Iran
اینستاگرام instagram.com/6rangiran
توییتر twitter.com/6rangiran

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)