بودجه سال ١٣٩٩ جمهوری اسلامی با تعطیلی مجلس به دلیل شیوع کرونا در دوهفته گذشته به شورای نگهبان ارجاع داده شده و شورای نگهبان با نزدیک به ٨٠ مورد “ایرادات و اصلاحات” این بودجه را تصویب و به دولت اعلام کرد.اکثر ایرادات شورای نگهبان به بخش بودجه های مربوط به نهادهای امنیتی، اطلاعاتی؛ سرکوب و اسلامی بوده است که شورای نگهبان ارقام هنگفت پیشنهادی دولت را “اصلاح” و آنها را هنگفت تر کرده است. 

یک مورد نکته پر جر وبحث و اختلافات نهادهای حکومتی و دولتی، موضوع بودجه های ٢٣ نهاد مذهبی رسمی حکومت می باشد. با رفت وبرگشت های اصلاحات بودجه ای مورد نظر شورای نگهبان و بودجه پیشنهادی دولت، دو طرف بر سر افزایش بین ۴ تا ١١ درصدی بودجه نهادهای اسلامی، توافق و آن را مصوب کرده اند . نتیجه این شد بودجه نهادهای مذهبی علنی و ثبت شده حکومت نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان مصوب شده است. علاوه بر این بودجه های هنگفت مجموعه ای از “اعتبارات ویژه” برای شرایط ویژه” نیز در بند مربوط به قانون بودجه بندی این نهادها تعبیه شده است. یعنی با این تبصره ها دست بیت رهبری و خامنه ای و نهادهای پرنفوذ اسلامی را بر افزایش درخواست بودجه های بازهم بیشتر باز گذاشته است. اینجا نگاهی گذرا به این بودجه بندی این نهادها کرده وسیاست و اهداف حکومت از اختصاس بودجه به این نهاد می اندازیم. ابتدا جدول بودجه نهادی مذهبی علنی شده حکومت.

*در صدرجدول بودجه بندی نهادهای مذهبی سازمان صدا و سیما با ۱۷۴۵ میلیارد تومان قرا دارد.تبصره ای برای گسترش برنامه های مذهبی در صورت نیاز در ردیف بودجه این نهاد حکومتی تعبیه شده است.

*در ردیف دوم بودجه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با ۷۹۹ میلیارد تومان قرار دارد. در قانون بودجه سال جاری، بودجه این نهاد ۶۹۸ میلیارد تومان بوده و دولت برای سال آینده بودجه آن را ۱۴ درصد افزایش داده است.

*در ردیف سوم سازمان تبلیغات اسلامی دستگاه‌های مذهبی و فرهنگی قرار دارد و بودجه ان ۵۱۴ میلیارد تومان تعیین شده است.

*در ردیف چهارم شورای عالی حوزه‌های علمیه با ۳۴۵ میلیارد تومان.

*در ردیف پنجم بودجه «جامعه المصطفی العالمیه» که مسئولیت تربیت طلاب خارجی و تبلیغ مذهبی در خارج از ایران را بر عهده دارد، با رشد ۵۳ درصدی بالغ بر ۳۰۸ میلیارد تومان قرار دارد.

*در ردیف ششم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ۲۳۰ میلیارد تومان قرا دارد. این سازمان در سال ۷۴ تأسیس شده و مسئولیت آن در زمینه فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور است. 

*در ردیف هفتم شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با۱۹۲ میلیارد تومان بودحه.

*در ردیفهای بعدی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ۱۵۰ میلیارد تومان،شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان با بودجه ۸۵ میلیارد تومانی . سازمان اوقاف و امور خیریه با ۵۴ میلیارد تومان ،بودجه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مجمع جهانی اهل بیت به ترتیب ۴۴ و ۴۰ میلیارد تومان است.موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی با ۳۱ میلیارد تومان.

*بودجه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ۲۹.۵ میلیارد تومان، بودجه فرهنگستان زبان و ادب فارسی که رئیس آن غلامعلی حداد عادل است ۲۸.۶ میلیارد تومان

*بودجه موسسه نشر آثار خمینی نیز در سال آینده ۲۶.۶ میلیارد تومان، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی نیز که مصباح یزدی رئیس آن است، حدوداً ۲۰ میلیارد تومان، بودجه تعیین‌شده برای ستاد اقامه نماز، که رئیس آن محسن قرائتی است نیز ۱۷.۶ میلیارد تومان است.

در کل رقمی نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب این نهادها برای امسال می باشد.

ابتدا یک توضیح در مورد دسترسی به پول وبودجه این نهادهای مذهبی لازم است داده شود. رقم اعلام شده برای این نهادهای حکومتی نه اعتبار اختصاص داده شده، نه تلاش برای ایجاد منابع تامین این بودجه این نهادها، بلکه پولهای هنگفت نقد و قابل دسترس می باشد. بر خلاف سایر موارد بودجه بندی حکومتی که معمولا با فرمولبندی “تخصیص اعتبارات” و منابع تامین و غیره همراه است، این بودجه ها پول نقد در حساب های جاری این نهادها قابل برداشت و مصرف می باشد.

جمهوری اسلامی حکومت جهل و خرافه و صنعت مذهب است. بیش از چهار دهه است که کل جمهوری اسلامی با این صنعت حکومت سرکوب، اعدام و ترورش را برپا داشته است. نهادهای مذهبی یک رکن اساسی حکومت در تحمیل جهل و خرافه اسلام به عنوان شیوه و رسم حکومت کردن در این نظام ضد انسانی و کثیف بر گرده مردم ایران می باشند. تازه این ۲۳ نهادی هستند که به گفته رژیم علنی بوده و فعالیتی می کنند. آمار و اقعی این نهادها و ارگانهای جاسوسی و خرافه پراکنی سر به هزاران می زند.

در طول بیش از یک ماه گذشته و با شیوع کرونا کثاقات و گندیدگی و اقدامات و فعالیتهای ضد انسانی این نهادها بیش از همیشه برای مردم برملا شده است. نمونه «جامعه المصطفی العالمیه» با ٣٠٨ میلیارد تومان بودجه یکی از بزرگترین این نهادها می باشد که رسما کارش تبلیغ اسلام شیعی و گسترش آن در خارج از مرزهای ایران می باشد. هزاران طلبه چینی و غیر چینی را در طول همین مدت با هزینه های نجومی به قم و سایر شهرهای مذهبی آورده و رسما کرونا را از این طریق وارد کردند و گسترش دادند. به اعتراف خود حوزه های علمیه رژیم رقمی بین ١٠٠ تا ١۵٠ هزار نفر تعداد این مفت خوران و ناقلان بیماری کرونا می باشد.

یا نمونه حوزه علمیه قم. در شرایطی که کرونا روز به روز در کشور گسترش می یابد و حکومت عملا کاری برای پیشگیری از آن در دستور ندارد، رسما به مردم در اینباره دروغ می گوید. این جانوران وحشی با هر گونه بستن اماکن مذهبی که عامل شیوع کرونا هستند مخالفت نموده و بدین ترتیب خود عامل شیوع و گسترش کرونا شدند. صدها آخوند و طلبه را راهی شهرهای مختلف و اخیرا راهی بیمارستانها کرده تا با دعا و اسفند دود کردن و “داروی امام صادق”، روغن بنفشه و خزعبلاتی این چنینی با کرونا مبارزه بکنند.

در کنار اینها نباید صدا وسیمای رژیم را فراموش کرد. این ارگان رژیم رسما با دریافت ۱۷۴۵ میلیارد تومان بودجه در ردیف اول دریافت کنندگان بودجه نهادهای مذهبی قرار گرفته است. نقش و وظیفه این نهاد گسترش سانسور، تولید فرهنگ جهل و خرافه مذهبی، فعالیت رسمی و علنی علیه علم و آگاهی می باشد. پرنفوذ ترین نهاد رژیم در شکل دادن به افکار عمومی در جامعه می باشد که مدام مشغول فعالیت علیه یک جامعه ٨٠ میلیونی می باشد. نهادهای مذهبی دیگر ساعت ها برنامه رایگان و تریبون برای گسترش خزعبلات مذهبی شان را از این نهاد در اختیار گرفته و افکار عمومی مردم را مسموم می کنند.

جمهوری اسلامی اساسا با اتکا به نهاهای اینچینینی درکنار گسترش سرکوب و دستگیری و زندان در چهاردهه گذشته بر کار مانده است. به عبارت دیگر این نهاد ها پایه های و ستونهای حکومت در جامعه می باشند .تغذیه مالی بی دریغ این نهادها توسط حکومت، بازگذاشتن دست این باندها در تعرض به مردم و زندگی هایشان در همه ابعاد، یک سیاست همیشگی جمهوری اسلامی و تلاش و تقلاهایش برای اسلامیزه کردن جامعه بوده که در عین حال به اعتراف حکومتیان عملا شکست خورده و کسی برای ترهات و چرندیات این باندها تره خورد نمی کند. مورد کرونا به خوبی نشان داد که این نهادها کجا ایستاده و مشغول چه کاری می باشند.

هرچه جمهوری اسلامی نهادهای خرافه پراکنیش را گسترش می دهد، مردم بیشتر از اسلام و حکومت اسلامی دور میشوند. فضای جامعه ایران فضای سرنگونی است و دیر نخواهد بود روزی که انقلاب عظیم مردم کل این حکومت و نهادها و ارگانهایش را در زباله دان تاریخ دفن کند و جامعه ای مدرن و آزاد و مرفه و برابر را پایه ریزی نماید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)