برادر یکی از افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قم جان خود را از دست داد، در سخنان تکان‌دهنده‌ای، از گوشه‌ای از واقعیت ویروس کرونا در قم و نحوه مدیریت این مسئله توسط جمهوری اسلامی پرده‌برداری کرد.
 
محمد مولایی که خود عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان است، در این مصاحبه از «مرگ ده‌ها نفر در روزهای اخیر با علایم مشابه» در شهر قم و پنهان‌کاری مسئولان رژیم خبر داده است.
 
او گفته که در بیمارستان کامکار قم «هیچ ایزولاسیونی صورت نمی‌گیرد. حتی خبر و هشداری هم در کار نیست.»
 
مولایی افزوده است: «مسئول ICU روز به من گفت ما چند مورد دیگر با همین وضعیت داشته‌ایم که به مرور سطح اکسیژن آنها کاهش پیدا کرده و بعد انتوبه می‌شوند و بعد هم فوت می‌شوند. به آنها گفتم برادر من هیچ سابقه بیماری نداشته است اما گفت موارد قبلی هم سابقه بیماری نداشته‌اند.»
 
این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان به نقل از مسئولان بیمارستان کامکار قم ادامه داده: «گفتند تمام تست‌ها منفی شده و مشخص نیست این چه عفونتی است که تمام داروهای وسیع‌الطیف آنتی باکتریال و آنتی ویرال را دریافت می‌کنند ولی علایم نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه بدتر هم می‌شود.»
 
مولایی با بیان اینکه «ظاهرا سیاست بر خاموش نگه داشتن بیماری بوده» افزوده است: «جالب است که در مدت یک هفته‌ای که برادرم در بیمارستان بود درخواست تست عفونت کرونا برای او داده نشده بود و روز آخر با اصرار و خواهش من یک بال گرفتند و تست کرونا را به تهران فرستادند و امروز هم جواب تست آماده شد که مثبت بود.»
 
او گفته است: «ده‌ها نفر با این علایم در بیمارستان‌های قم فوت کرده‌اند و علت را پنومونی و عفونت ریه اعلام کرده‌اند و واقعا مشخص نیست پنومونی بوده، انفلوآنزا بوده یا کرونا؟»
 
عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان افزوده که «تاکنون بنا نبوده از بیماران تست کرونا گرفته شود. من یک شب قبل از فوت برادرم در ICU به مسئول بخش گفتم از برادرم تست کرونا ویروس گرفته شود. جواب دادند ما تست کرونا تا حالا نگرفته‌ایم. با اصرار و خواهش من بالاخره این کار را انجام دادند. ضمن اینکه طی این چند هفته تعدادی دیگری بیمار با همین تابلو و علایم فوت کرده‌اند.»
 
مولایی در پایان گفته است: «برادر من که فوت شد هیچ بیماری زمینه‌ای نداشت. ۶۰ ساله و معلمی بازنشسته بود که سابقه سفر به جایی هم نداشت. در کوچه و بازار دچار کرونا شده بود.»
 
گفتنی است که سخنان این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان در دو خبرگزاری پانا و رکنا منتشر شده بود اما پس از انتشار به دستور نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی حذف شد

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)