بی بی سی و خبرنگار آن ژیار گل با تهیه یک گزارش از دوشاهد زندانی، تیتر زده است:

« پروژه توابسازی» در اعدامهای دهه ۶۰، زندانیانی که بسوی هم بندانشان شلیک می کردند.»

این تیتر نه تنها جعل وتحریف حقیقت، بلکه  قلب زندانیان، خانواده های جانباختگان، و شرف مردم ایران، و قیام کنندگان آبان ۹۸ را هدف قرار گرفته است. همچنانکه هیولای قد برافرشته از اعماق تاریخ ارتجاع میهنمان، همه چیز را زد و برد وکشت و خورد. بی بی سی و خبرنگار آن ژیار گل، با ارائه چنین تیتر و گزارشی مسموم و زهراگینی  با دو تن از شاهدین زندان دهه ۶۰، در روز روشن و عصر اینترنت، شرف و حیثیت زندانیان، و ایستادگی و مقاومت شورانگیز فرزندان این مهین و یاران راست قامتمان در برابر شکنجه ها و … که همگان در دهه شصت شاهدش بودیم را، با تحریف حقایق و نگاهی یکسویه،‌ تبدیل مورد«خاص» به موارد «عام» در زندان را،  زد و برد و کشت و خورد.

رسالت رسانه نه جعل و تحریف حقایق، بل رسای آزادی و حقیقت است. حال آنکه اینچنین تحریف و دروغ ماسیده  بر چهره بی بی سی و ژیار گل اش، نمی تواند پرده نمایش آلوده ای بر روی جنایت و تحریف در مقابل چشمان مردمان قرار دهد.

در برابر بی بی سی و ژیار دوگل، با قاطعانه و با تمام قدرتم فریاد می زنم:« روزی در ایران، و پسا سرنگونی این نظام، گزارش یکطرفه ، جهت دار، برجسته کردن کاهی از درهم شکستگی،‌ در مقابل کوه مقاومت و ایستادگی نسلی که زیر وحشیانه ترین و شدیدترین شکنجه ها تکه تکه شدند، اما تن به رذالت های جلادان ندادند و برخلاف گزارش کذب بی بی سی و ژیار گل که حتی آشکارا دست به تحریف می زند، می گویم:«‌ روزی در تهران بدلیل همین جعل و تحریف باید محاکمه شوید.»

ژیار گل و بی بی سی می گوید:

« برای اثبات توبه مسئولان زندان از مهدی ۲۳ ساله می خواهند در اعدام هم بندیان خود شرکت کند…داستان مهدی معمار پوری داستان هزاران زندانی سیاسی دهه ۶۰ است. »

آیا می توان تیتر زد« در تباهی قیام آبان۹۸، مردم ایران، بسوی مردم ایران شلیک کردند و با گلوله های تک تیر قناصه، مغز و قلب همدیگر را دریدند.» ؟

آیا می توان گفت:«‌…هزاران مثال دارم هزاران مثال در طول تاریخ …اما شرم دارم از بیان و از توضیح واضحات….» و یا در یک «خطای انسانی» یکباره انگشت پرسنل پدافند هوایی می رود روی ماشه و شلیک موشک بسوی هواپیمای مسافربری اوکراین…و پس از چهل روز هنوز هم جبعه سیاه هواپیما، نه با «خطای انسانی » بلکه برای پوشاندن «جنایت علیه انسان» همچون هزاران  جعبه سیاه جنایت این چهل یکسال در حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی، همیشه در توجیه تحریف و سلسله دروغ  های بی پایان. .

این مصاحبه را از گفتار به نوشتار درآورده ام

هرکجا که لازم بود اشارتی ولو هر چند کوتاه به حقایق و تناقضات نهفته در این مصاحبه خواهم داشت. متن داخل کروشه باز و بسته از نگارنده ( سیامک نادری) است:

ژیار گل:« دهه تباهی و دهه توابسازی و دهه اعدام زندانیان سیاسی. هزاران زندانی سیاسی سابق در کشور سوئد زندگی می کنند. اکثرآنها کسانی بودند که در دهه ۶۰ زندانی بودند و به این کشور پناهنده شدند.»

[  سیامک نادری: اطلاق چنین عنوانی به دهه ۶۰ تحت عنوان «دهه تباهی» و « دهه توابسازی » سمت سو، و نگاه وارانه ای به حقایق است، که بی بی سی و ژیار گل هدفگذاری کرده اند.]

ژیار گل:« بسیاری از این زندانیان در سوئد بسر می برند. یکی از آنها مهدی معمار پور بود، او روزهای سخت زندان را بخوبی بیاد دارد.»

مهدی معمار پوری:« گفتن که توبه کردی؟ گفتم آره. گفتن که یه نفر که دادگاه بهش حکم اعدام داده، تو اعدامش می کنی؟.

من گفتم بله.»

 ژیار گل: « او تنها ۶ ماه در زندان اوین بود، اما خاطرات تلخ هنوز او را رها نکرده اند.»

مهدی معمار پور:« مثلا سوال می کردند توبه کرده ای؟ که معمولا همه می گفتن: بله. بعد  می گفتن مصاحبه می کنی؟ یک سری می گفتن بله و یک سری می گفتن نه، و اونهایی که می گفتن نه یکسری کتک میزدند…یه خرده کتک می زدند یک خرده اذیت می کردند.»

[ سیامک نادری: اینکه « مثلا سوال می کردند توبه کرده ای؟ که معمولا همه می گفتن: بله.» با اتکا به آنچه من و دیگر هم بندیان دیده و شنیده ایم صحت ندارد. زیرا بودند زندانیانی که بنابه وضعیت پرونده شان که مشخص بود اعدام خواهند شد و تمام پرونده شان لو رفته است و یا بنا با پروسه مبارزاتی و شناخته شدگی که داشتند، برای فریب دشمن و لاجوردی و بازجویان، هرگز نیازی نداشتند چنین سخنی بگویند. و من از شاهدین پاسخ چنین زندانیانی هستم و نمونه ها بسیارند که در یاد و خاطر زندانیان باقی مانده است.

آقای مهدی معمارپوری گفته اند:« بعد  می گفتن مصاحبه می کنی؟ یک سری می گفتن بله و یک سری می گفتن نه، و اونهایی که می گفتن نه یکسری کتک میزدند…یه خرده کتک می زدند یک خرده اذیت می کردند.»

[سیامک نادری:« آیا می بایست بخاطر یه خرده کتک زدن و یک خرده اذیت کردن، رفت و درجوخه اعدام زندانیان توسط پاسداران لاجوردی شرکت کرد.؟!

در یک دعوای خیابانی نیز افراد کتک می خورند.؟ در بازی فوتبال هم افراد مورد خشونت قرار می گرفته  و آسیب می بینند.؟ در یک حادثه طبیعی هم آدم ها زمین می خورند و زخمی می شوند و…

لطفا برای مشاهده ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)