چنین روزی در چند سال پیش
۷بهمن۱۳۵۸
ولایت فقیه ۴۰ سال است بر تابوت جمهوری نماز میت می خواند!
روزنامه جمهوری اسلامی۷بهمن ۱۳۵۸
پیروزی بنی صدر قطعی شد.
بعد ازبنی صدر تیمسار مدنی بیشترین آرا را بدست آورد.
پاورقی:
حزب جمهوری اسلامی که تصور می کرد برنده انتخابات خواهد بود، با از دست دادن جلال الدین فارسی (کاندیدای محبوبش که غیر ایرانی بودنش محرز شده بود و از دایره انتخابات حذف شد)،اولین ضربه را خورد. و با جایگزینی حسن حبیبی با این تصور غلط و نظر سنجی اشتباه از افکارعمومی که فکر می کرد رای مردم را خواهد داشت ضربه دوم را لمس و بازنده قطعی انتخابات شد.
یکی از نشانه های توهم حزب جمهوری اسلامی و نیروهای همیار و همراهش از آرای مردم، نفر دوم شدن تیمسار مدنی بود که علیرغم افشاگری های دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از اسناد سفارت علیه وی،بعد از بنی صدر بالاترین رای را آورد.
بنی صدر علیرغم شروع اختلاف وی با سران حزب جمهوری، (که بعدها در جریان افشای نوار حسن آیت علنی آشکار شد) رای اول را بدست آورد. قبل از رای گیری، و در زمان تبلیغات شعار بنی صدر صد در صد فراگیر عمومی شده بود.
اولین رئیس جمهوری، بدلیل مقاومت در برابر جبهه انحصار که خمینی نیز متاثر از آن ها بود، و تا پایان عمرش اطلاعاتش از جامعه و جنگ را از کانال آنان بدست می آورد، و صرفا به آن ها اعتماد می کرد، ناکام عزل شد.
مهم ترین دلیل ناکامی وی قانون اساس بود؛ که سه پادشاه را در یک اقلیم فرمانده کرده بود.که با تعمیم قانون اساسی و حذف نخست وزیر و مطلقه کردن ولایت فقیه، ریاست جمهوری هم در حد یک تدارکاتچی رهبری سقوط و نزول کرد.
عزل اولین رئیس جمهوری در نظام تازه تاسیس شده پس از انقلاب ۵۷ دیوار جمهوریت را کژ و کچ بالا برد و تا الان با حذف رکن های جمهوری مثل فرمایشی شدن انتخابات با نظارت استصوابی،۴۰ سال است که ولایت فقیه بر جمهوری نماز میت می خواند.
سلطنت پهلوی رفت،سلطنت فقیه سایه خدا شد!
هفتم بهمن نود وهشت
محمد شوری(نویسنده و روزنامه نگار)
t.me/shourimohammad

تریبون زمانه,محمد شوری,اولین انتخابات ریاست جمهوری, ابوالحسن بنی صدر,حزب جمهوری اسلامی, جلال الدین فارسی,حسن آیت,تیمسار مدنی,دانشجویان مسلمان پیرو خط امام, اسناد سفارت,افشاگری,خمینی,ولایت فقیه,ریاست جمهوری,جمهوریت,نخست وزیر,نماز میت,سلطنت پهلوی, سلطنت فقیه,سایه خدا,قانون اساسی, انتخابات,نظارت استصوابی,
انقلاب۵۷,چنین روزی در چند سال پیش,محکمه(assize)

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)