حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران گفت: کسی که خود را پیشگوی حوادث ۸۸ عنوان می کند و می گوید ‘من گفتم، من بیانیه دادم’ در حقیقت پیشگویی نکرده است، ما اطلاعات دقیقی داریم که این آقا در فتنه دست داشته است.

با اینکه مصلحی از شخص به خصوصی نام نبرده است اما منظور او هاشمی رفسنجانی است که چند روز پیش در جمع فعالان سیاسی سخنرانی کرده و مطالبی را بر زبان جاری ساخته بود که به مذاق وزیر اطلاعات خوش نیامده است.

اما منظور مصلحی از اطلاعات دقیق چیست؟ وزیر اطلاعات ایران از داشتن اطلاعات دقیقی صحبت می کند که ممکن است برای هاشمی دردسر ساز شود. آیا رسانه ای کردن این موضوع برای تهدید هاشمی و به سکوت وادار کردن اوست یا اینکه واقعا وزارت اطلاعات به اسناد و مدارک جدیدی دال بر دست داشتن هاشمی در اغتشاشات و فتنه ۸۸ دست پیدا کرده است.

سیستم امنیتی و قضایی ایران که نتوانست پسر هاشمی را با انبوهی از اتهامات و مدارک و شواهد محکوم کند و مجبور به آزادی وی شد، چگونه ادعا می کند که می توانسته یا می تواند هاشمی را به حصر بکشاند؟

همچنین مصلحی گفت: کسی که جزو سران فتنه بوده و انقلاب و نظام به دلیل یک سری ملاحظات او را مانند آن دو تن دیگر چندان محصور نکرده و به او آزادی عمل داده است امروز امر بر او اشتباه نشود که انقلاب یادش رفته این آقا در فتنه چه نقشی ایفا کرده است.

این صحبت مصلحی که منتی نیز بر سر هاشمی به علت زندانی نبودن الانش است به نوعی تهدید هاشمی و هم پیمانان او نیز محسوب می شود و موید این مطلب است که در اوضاع شلوغ قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ ممکن است دستگیری ها و حصرها و محدودیت هایی شامل حال افراد بزرگ نظام نیز شود.

وزیر اطلاعات که با حکم رهبری به کار خود مشغول است، ادامه داد: این فرد با تحریک سران ساده لوح فتنه و اطرافیانش مارش فتنه را می‌زد و امروز چشمان بیدار نظام تحرکات وی را رصد می‌کند و به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد اتفاقی مانند سال ۸۸ در کشور رخ دهد.
وزیر اطلاعات توضیح نداد منظور او از سران فتنه در اینجا چه کسانی هستند. احتمالا منظور اون خاتمی، رئیس جمهور پیشین بوده است. نکته جالب اینجاست که از نظر وزیر اطلاعات دو رئیس جمهور گذشته ایران سران فتنه هستند و آخرین نخست وزیر ایران نیز آنها را در فتنه گری همراهی می کرده است.

این صحبت های آقای وزیر خود به شعله ور شدن آتشی دامن خواهد زد که با صحبت های چند روز پیش هاشمی به پا شده است. تاریخ نشان داده است که تهدید نه تنها جوابگو نخواهد بود بلکه نتیجه عکس نیز خواهد داشت. آن هم در برابر شخصی همانند هاشمی رفسنجانی که به گفته خود او، امیدی نداشت زنده از زندان های شاه، در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیرون بیاید.

در اینکه هاشمی در جریان انتخابات اشتباهاتی داشته است شکی نیست. ولی رفتار وزیر اطلاعات نیز خود اشتباهی است که در صورت استمرار آن ممکن است تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

ورود نیروهای نظامی و اطلاعاتی به مباحث سیاسی تبعات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد


نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com