NNSROJ
: علی رغم تهدید نهاد های امنیتی، فعالین کارگری مراسم روز جهانی کارگر را در چندین شهر کُردستان برگزار کردند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که مراسم روز جهانی کارگر دوشنبه ۹ اردیبهشت، با حضور چندین تن از فعالان کارگری شهر نقده در این شهر برگزار شده است.

تارنمای “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” گزارش کرده به دلیل عدم موافقت مقامات مسئول در شهر نقده برای برگزاری روز جهانی کارگر، فعالان کارگری این شهر مراسم روز ۱ می را در خارج از شهر برگزار کرده اند.

از سوی دیگر نیز عصر امروز ،چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت، مراسم روز جهانی کارگر با حضور فعالان کارگری در سنندج برگزار شد.

این مراسم در حالی برگزار شده که پیشتر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به فعالان کارگری را در این شهر هشدار داده بودند که در صورت برگزاری این مراسم با آنان برخورد خواهد شد.

منبعی مطلع در شهر سنندج در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی روز اظهار داشت که عصر امروز تعدادی از فعالان کارگری با برافراشتن پلاکاردهایی از خیابان کوسه هجیج “غفور” به سوی میدان “هورامان” با سر دادن شعارهایی چون “نان، مسکن، آزادی” راهپیمایی کرده اند.

همچنین بر اساس گزارش های رسیده به NNS ROJ طی روزهای گذشته بسیاری از فعالان کارگری در شهرهای سنندج، سقز و مریوان از طریق تلفن به مراکز امنیتی فراخوانده شده و تهدید شده بودند که حق برگزاری هیچگونه مراسمی را نخواهند داشت.





Photo source: K.Hamahangi



نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com