سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۰ دی ماه ۱۳۹۸: ناصر فهیمی, فعال مدنی و زندانی سیاسی از بند ۸ زندان اوین به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شد. او با وجود ابتلا به بیماری قلبی و تاکید پزشکان مبنی بر ضرورت معالجه در خارج از زندان همچنان از دسترسی به خدمات پزشکی محروم است.

بنا به گزارش سازمان حقوق بشر ایران، ناصر فهیمی، روز پنج‌شنبه ۱۹ دی ماه، از بند ۸ زندان اوین به زندان فشافویه منتقل شد. به گفته نزدیکان وی، این انتقال به‌دلیل نامه‌هایی که وی از داخل زندان منتشر کرده بود صورت گرفته است.

این زندانی سیاسی، سال ۱۳۹۵ نیز به زندان تهران بزرگ تبعید شده بود و پس از گذراندن دو سال، مجددا در سال ۱۳۹۷ به زندان اوین بازگردانده شد.

انتقال این زندانی سیاسی به زندان فشافویه، خلاف اصل تفکیک جرایم در آیین نامه سازمان زندان‌ها است. لازم به یادآوری است، شب دوشنبه ۲۰ خرداد ماه سال جاری، یک زندانی سیاسی به نام علیرضا شیرمحمد‌علی در زندان فشافویه به دست زندانیان جرایم غیر سیاسی به قتل رسید.

یکی از نزدیکان ناصر فهیمی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «دکتر ناصر فهیمی زندانی سیاسی با دستور ضابطین قضایی و غلامرضا ضیایی رئیس زندان اوین جهت فشار و عذاب بیشتر به زندان بزرگ تهران تبعید شد».

این زندانی سیاسی به بیماری قلبی مبتلاست و از ماه‌ها پیش، با وجود تاکید پزشکان زندان بر جدی بودن بیماری وی و نیاز به ادامه درمان در خارج از زندان، از اقدامات درمانی مناسب محروم بوده است. 

ناصر فهیمی، ۴۴ ساله، پزشک و فعال مدنی و هویت طلب کرد است که در تیر ماه سال ۱۳۸۹ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۵ سال زندان محکوم شد و این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.

به گفته منبعی که با سازمان حقوق بشر ایران گفتگو کرد، اتهاماتی که بر مبنای آن این حکم سنگین صادر شد عبارتند از: «نشر اکاذیب، اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، تهدید مقامات قضائی و  توهین به رهبری».

منبعی که در خصوص ناصر فهیمی با سازمان حقوق بشر ایران گفتگو کرد، در پایان گفت: «با پرونده سازی از سوی مسئولان قضائی و مسئولان زندان اوین یک حکم شش ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق دیگر به اتهام توهین به نماینده قوه قضائیه در دادگاه برای وی صادر شده است. یک محکومیت شش ماهه دیگر نیز بود، که از بابت آن تبرئه شد».

با وجود گذشت بیش از ۹ سال از زندانی بودن، ناصر فهیمی اجازه استفاده از مرخصی را پیدا نکرده است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)