چنین روزی درچند سال پیش
۱۶ دی ۱۳۶۲
آقای خامنه ای خود را بیازمائید؛برای نفس مطمئه شما خوب است!
[کتاب در مکتب جمعه،ج۷،ش ۳۳۵]
سید علی خامنه ای(خطبه نماز جمعه):
[یکی از مهم ترین خصوصیاتی که در حاکم طاغوتی و درفرعون در قرآن مشخص شده است، استبداد است.استبداد واضح ترین نشانه حاکم طاغوتی است.معنای استبداد این است که آن کسی که اداره جامعه به دست اوست فقط به رای خود و میل خود متکی باشد. رای دیگران، میل دیگران مخصوصا میل مردمی که زمام امور آن ها به دست اوست در تصمیم گیری های او تاثیری نداشته باشد.مهم نیست برای او که مردم چه می گویند و چه می خواهند.مهم این است که رای و نظر خود او چیست. او چه می خواهد و چه می گوید. استبداد به رای برای اداره یک خانه هم عیب است چه رسد برای اداره یک جامعه و یک کشور. طبیعی است وقتی یک آدم با رای خود، با میل خود، با احساسات و غرایز و عواطف و هواهای نفسانی خود، بخواهد یک ملت را اداره بکند دچار اشتباه خواهد شد.غفلت ها، مستی های گوناگون، بی خبری ها و غرض ورزی ها در اداره امور مردم دخالت خواهد کرد و مصلحت مردم و مصلحت جامعه گم خواهد شد….در جامعه ای که اداره آن به دست یک رای یا آرای معدود یک عده آدم مستبد و خودرای باشد، از این آینده لازم که وسیله کمال آن هاست دور خواهد افتاد…در طول تاریخ هر جا که شما انحراف و بدبختی برای مردم سراغ دارید، اگر کاوش کنید یکی از عوامل عمده و گاهی تنها عامل برای بدبختی مردم، استبداد و دیکتاتوری زمامداران آن مردم بوده است… آدم مستبد عیبش فقط این نیست که مشورت نمی کند. مشورت هم نمی تواند گره ای از کار آن مردمی باز کند که در راس امور آن ها افراد مستبد قرار دارد.]
پاورقی:
چندی پیش توئیتی از خامنه ای در رسانه ها منتشر شد که ایشان در عکس العمل به شعارهایی که علیه وی می دهند گفته است:«این برای نفس ما خوب است»!
الان بیش از۳۰ سال است که زمام امور بدست خامنه ای است.ایشان فقط با یک عده معدود طرف مشورت است،عده ای که خود را حواریون خامنه ای می دانند،از نیروهای امنیتی تا سپاه، و افراد بیت رهبری،و تمامی راه های انتخاب از راه های قانونی(و قانون اساسی) بسته شده است و همه مدیران کلیدی و حتی خرده مدیران منصوب وی هستند.
آقای خامنه ای در این خطبه حدیث نفس امروز خود را بیان می کند.فلاکت و نکبت و فساد و بیچاره گی و ورشکستگی اقتصادی امروز کشور ما همه بخاطر آن است که جامعه ما به دست یک رای یا آرای معدود یک عده آدم مستبد و خود رای اداره می شود. و مصلحت آن ها مصلحت یک ملت بیان می شود!
آقای خامنه ای و حواریون وی در این سال ها صرفا با رویدادهای روزمره از احساسات مردم سواستفاده کرده و با جو سازی، موج سواری کرده و می کنند،(و از جمله در ماجرای کشته شدن قاسم سلیمانی). این عده معدود با قرنطینه کردن مردم و جلوگیری از بیان و انتشار عقاید آزاد و گسترش سانسور در مطبوعات و آلوده کردن سلبریتی ها، شبه روشنفکران، روزنامه نگاران و خبرنگاران به خودسانسوری و مادیات، مانع عرضه واقعیت ها و حقایق شده اند.
آقای خامنه ای اگر به اطاعت این مردم از خود اطمینان دارد،کافی ست فقط یکبار اجازه دهد و فراخوان دهد و بگذارد و تضمین دهد در مقابل خبرنگاران داخلی و خارجی مردم ما بدون هیچ ترس و واهمه و فشار نظرشان را نسبت به حکومت وی،حکومت ولی فقیه و شرکا، و اصل ولایت فقیه بیان کنند. یا یکبار دیگر به همان صندوق رای-که ایشان و نظام ولایت فقیه مدعی آن هستند که این نظام و مسئولین آن با رای مردم است که حاکمند و ۴۰سال مدام یک عده معدود در دایره قدرت مدیریت را دست به دست می کنند-استناد کند و ازمردم بخواهند با: [آری یا نه] رای خود را به اصل ولایت فقیه و اسلام ولایت فقیه بدهند.
آقای خامنه ای یک بار هم که شده خود را بیازمائید این برای نفس مطمئنه شما خیلی خوب است!
شانزده دی نود و هشت
محمد شوری(نویسنده و رونامه نگار)
t.me/shourimohammad

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)