سه تن از دراویش گنابادی ساکن شهرستان کوار استان فارس، ظهر روز در منزلشان بازداشت شدند.

به گزارش مجذوبان نور؛ بیست مامور امنیتی-لباس شخصی (ظهر امروز ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با مراجعه به منازل آقایان محمدعلی صادقی، محمدعلی دهقان و محسن اسماعیلی، این دراویش گنابادی را بدون ارائه حکم قضایی و قانونی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. به گفته‌ی خانواده‌ی این دراویش گنابادی، بازداشت این افراد با ایجاد رعب و وحشت برای ایشان همراه بوده است.

پس از حملات نیروهای لباس شخصی و امنیتی به دراویش گنابادی ساکن شهرستان کوار در شهریورماه سال ۹۰، بازداشت، محاکمه و فشار بر دراویش این منطقه در استان فارس افزایش یافت و در شش ماهه‌ی دوم سال ۱۳۹۰ و شش ماهه‌ی اول سال ۱۳۹۱، بیش از ۱۰۰ تن از دراویش شهرستان کوار بازداشت، ضرب و شتم و محاکمه شدند.

رویه بازداشت‌ دراویش گنابادی در شهرستان کوار همگی با اعمال خشونت نیروهای امنیتی و لباس شخصی همراه بوده و پس از بازداشت دراویش و انتقال آنان به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز و یا بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی مورد بازجویی و تفتیش عقیده و در مواردی توسط بازجوهای بازداشتگاه حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی شیراز شدیدا مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. از همین رو خانواده‌های دراویش بازداشت شده در مورد سلامت و وضعیت نگهداری ایشان ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این ۱۷ تن از دراویش گنابادی شهرستان کوار به محاربه و فساد فی الارض و حمل سلاح غیر مجاز متهم شده بودند که اتهام آقایان کاظم دهقان – حمیدرضا آرایش – محمد علی دهقان – امیر حمزه دهقان – محسن اسماعیلی – ابوذر ملک پور – بهیار رجبی – سید ابراهیم بهرامی – محمد علی شمشیر زن – محمد علی صادقی همگی دایر بر محاربه و مفسد فی الارض و حمل سلاح غیر مجاز و همچنین اتهام آقایان : غلامعلی بیرمی- امید علی اکبری تبار- مهرداد کشاورز- محمد آرایش – عبدالرضا آرایش – منوچهر زارع – امان چراغی همگی دایر بر حمل سلاح غیر مجاز عنوان شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com