انتشار حقایق پنهان مانده از عملیات کربلای ۴ پس از  گذشت ۳۳سال، نگاهی از سه منظر

موضوع قیام آبان ۹۸ و کشتار هولناک و جنایتکارانه مردم بفرمان خامنه ای و پیامدها آن اولویت و مسئله روز است، اما ناگزیز جهت ثبت تاریخی حقایق و جهت آگاهی و شناخت مردم و جامعه نسبت به آنچه در چشم انداز  و همچنین در  در صحنه عمل پیش رو داریم، لازم است  آنچه که تاکنون از عملیات کربلای ۴ پنهان مانده بود و در سال گذشته نیز بازتاب وسیعی در رسانه ها  داشت را،‌ ارائه دهم. با درود و احترام به تمامی جانباختگان قیام آبان ۹۸  که به مظلومانه ترین شکل قتل عام شدند.

برای پیش زمینه می توان به مقاله انتشار یافته در بی بی سی ۴دی ماه ۱۳۹۸مراجعه کرد:

https://www.bbc.com/persian/iran-features-50911542

 

 « لو رفتن عملیات کربلای۴ » بدست رجوی

 

این گزارش از سه منظر ارائه می شود:

منظر اول

منبع این اخبار یکی از اعضای قدیمی سازمان مجاهدین خلق است که در «بخش ضد اطلاعات» و « اخباری» ( شنود)  فعالیت داشت. برای درک بهتر گفتگوی محاوره ای،‌ هرجایی که لازم دیده ام توضیحاتی را در کروشه اضافه کرده ام.

منبع:‌» من البته اکثرا در اروپا بودم کار ما در بخش ضد اطلاعات و اخباری[ شنود] بود، «اخباری» رو که می شناسی؟. موسی از بچه های اصلی تماس تلفنی که از بیمارستان فرار کرد در اروپا برای معالجه آورده بودن. الان در آلمان هست. جواد برادران هم نفر دوم بود که اون هم رفت امریکا. موسی همانی بود که تماس تلفنی با سفارت رژیم در سوئیس گرفته بود و فهمیده بودند که مسعود[‌ رجوی ] قبل از اخراج در سوئیس توسط اینترپل دستگیر میشود [ اخراج مسعود رجوی از فرانسه  در سال ۱۳۶۵]. بعد به دروغ گفتند این اخبار، از نفوذی های ما در داخل رژیم بدست آمده است، فامیلش را نمی دانم، ولی  یک چشمش مصنوعی بود و از نخبه های دانشجویان آلمان بود.

موسی موهای وزوزی دارد، آلمان درس میخواند. اون کسی بود که با سفارت رژیم در سوئیس تماس گرفته بود و در آورده بود که اینترپل در سوئیس منتظر رفتن رجوی به آنجاست، این بود که تصمیم گرفتند رجوی را مستقیم به عراق بفرستند. این تماس موسی را به حساب نفوذیهای داخل رژیم گذاشتند که انگار از داخل رژیم این خبر را به مجاهدین داده اند. آن موقع ها منوچهر [ فرهاد الفت]  و هوشنگ [هادی روشن روان]  بالا بودند[ مسئول بالای بخش اخباری ] و موسی و جواد برادران و عباس و کمال [ محسن نیکنامی ] پایین بودند.

لطفا برای مشاهده ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com