در فصل پاییز سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۲۰۰۰ کاربر گوگل به وسیله هکرهای وابسته به دولت، مورد حمله قرار گرفتند.

گوگل برای حفظ امنیت میلیاردها کاربر خود، نزدیک به ۱۲۰۰۰ کاربر را شناسایی کرده و به تمامی آنها هشدار داد که حملاتی از طریق هکرهای وابسته به دولت بر علیه آنها صورت گرفته است.

طبق گزارشی که توسط تیم آنالیز تهدیدات گوگل منتشر شده، بیش از ۹۰٪ این کاربران با استفاده از ایمیل‌های فیشینگ و به هدف دریافت رمز و اطلاعات ورود به حساب آنها مورد حمله قرار گرفته‌اند.

در این حملات بیش آمار هکر‌های وابسته به دولت ۲۷۰ گروه از ۵۰ کشور مختلف اعلام شد و حملات آنها شامل جمع آوری اطلاعات، سرقت داشته‌های علمی، حملات سایبری مخرب، هدف گیری مخالفان دولت‌ها، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی به همراه افشای اطلاعات نادرست بوده است.

ایمیل‌های هشدار طی ماه‌های جولای و سپتامبر به کاربران ارسال شده است. ایمیل‌های هشدار ارسال شده از سوی گوگل نسبت به زمان مشابه در سال قبل، ۱۰ درصد نسبت به سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ افزایش داشته است.

معمولا این قبیل ایمیل‌های هشدار دهنده برای کاربرانی که احتمال حمله به آنها زیاد است، ارسال می‌شود. این افراد شامل روزنامه نگاران، سیساتمداران و سیاست گذاران می‌باشد. اگر شما هم چنین ایمیلی دریافت کرده باشید نیازی به نگرانی نیست. دریافت این ایمیل به معنی هک شدن اکانت شما نیست.

دریافت این ایمیل یعنی یک هکر وابسته به دولت سعی کرده به حساب گوگل شما نفوذ کند و برای این کار ممکن است از ایمیل فیشینگ، بد افزار یا روش‌های دیگری استفاده کرده باشد. بنابراین شما باید برای افزایش امنیت حسابتان تلاش کنید.

گوگل به تمامی کاربرانی که ممکن است هدف این قبیل حملات قرار بگیرند توصیه می‌کند که در طرح امنیت پیشرفته آن شرکت کنند. در این طرح با استفاده از کلید‌های امنیتی سخت افزاری، امن ترین متدی که تا به حال کشف گردیده، حساب کاربران از دسترس هر هکری به دور می‌ماند.

با اینکه ایمیل هشدار به تمامی کاربرانی که در ۱۴۹ کشور زندگی می‌کنند ارسال شده است، طبق نقشه‌ای که گوگل در اختیار همگان قرار داده است، ایالت متحده آمریکا، پاکستان، کره جنوبی و ویتنام بیشترین تعداد حملات را شاهد بوده‌اند.

کاربران مستعد بهتر است جهت امن سازی اکانت‌های خود تدابیر امنیتی لازم را اتخاذ کرده، از سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنند. رمز‌های قوی برای حساب خود انتخاب کرده و در احراز هویت از فعال کردن ارسال کد با پیامک خود داری کنند.


پشتیبانی فنی رایگان

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)