شرکت ادوبی برای رفع ایرادهایی که ممکن است توسط هکرها مورد استفاده قرار بگیرند، آپدیت جدید خود را عرضه کرد.

اخیرا شرکت ادوبی برای ۴ نرم افزار محبوب و پرطرفدار خود آپدیتی منتشر کرد. در این آپدیت ۲۵ نقطه ضعف امنیتی مربوط به نرم افزار‌های Adobe Acrobat and Reader، Photoshop CC، ColdFusion و Brackets پچ شده است.

۱۷ مورد از این نقطه ضعف‌ها در سطح خطرناک دسته بندی شده که پچ کردن اغلب آنها بسیار ضروری است. این یعنی احتمال سوءاستفاده از آنها وجود دارد اما در حال حاظر هیچ گزارشی مبنی بر بهره جویی از آنها منتشر نگردیده است.

۲۱ مورد از نقطه ضعف‌ها مربوط به نرم افزار Adobe Acrobat and Reader نسخه ویندوز و مک بوده که ۱۴ مورد آن خطرناک محسوب می‌شوند.

اگر بهره جویی بتواند از این نقطه ضعف‌ها استفاده کند، می‌تواند کد مخربی را در کامپیوتر قربانی اجرا کرده و در نهایت کنترل سیستم او را به دست بگیرد.

برای نرم افزار Adobe Photoshop CC نسخه ویندوز و مک دو پچ ارائه گردیده که هر دو دارای سطح خطرناک بوده و امکان اجرای دستورات مخرب از راه دور را فراهم می‌آورند.

آپدیت منتشر شده برای Brackets به رفع ایراد خطرناک اجرای دستور از راه دور رسیدگی می‌کند.

در نهایت آپدیت منتشر شده برای Adobe ColdFusion نقطه ضعفی مربوط به دستکاری سطح دسترسی را بر طرف می‌کند که به خاطر مجوز‌های دسترسی نا امن هنگام نصب در محل پیش فرض رخ می‌دهد.

توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از حملات سایبری هر چه سریعتر این پچ‌ها را نصب کنید.


پشتیبانی فنی رایگان

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)