براساس گزارش‌های دریافتی از منابع مختلف، حکومت ایران حملات سایبری خود علیه فعالان ایرانی را از سر گرفته است. برخی از فعالان و روزنامه‌نگاران در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند و برخی دیگر پس از انجام این حملات احتمالا دستگیر شوند.

در همین رابطه CDR اکیدا توصیه می‌کند که برای حفاظت از خود و شبکه‌های ارتباطی‌تان در برابر حملات سایبری، موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

 

  • برای هرکدام از حساب‌های کاربری آنلاین، مانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و… از گذرواژه‌های یکتا، طولانی و پیچیده استفاده کنید.
  • تمام پیام‌های خود را پس از اتمام هر مکالمه با شبکه‌های ارتباطی‌تان، حذف کنید.
  • از باز کردن لینک‌های ناشناس، به‌ویژه لینک‌های کوتاه فرستاده شده از طریق ایمیل یا سایر ابزارهای ارتباطی از سوی منابع مختلف و حتی دوستان و آشنایان، پرهیز کنید.

اخبار دستگیری خبرنگاران خاموش نگه داشته شده اما برخی از آنها نیز به بیرون درز می کند. دولت ایران هنوز هم به دستگیری و کشتن فعالات و معترضین جریان افزایش قیمت بنزین ادامه می دهد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، خبرنگار ایرانی که با زحمت فراوان توانسته قطعی اینترنت را دور بزند و در توییتی مسئله قطعی اینترنت ایران را به جهانیان اعلام کند، بازداشت گردیده است.

همانطور که مشاهده می کنید، ایران وب سایت جدیدی راه اندازی کرده و از مردم خواسته هر عکس یا ویدئویی از معترضین دارند، در آن وب سایت آپلود کنند.


پشتیبانی فنی رایگان

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)