اپلیکیشن های محبوب پیگیری عادت ماهیانه، اطلاعات مربوط به سلامت جنسی شما را در اختیار فیسبوک قرار می دهند.

آیا شما هم از اپلیکیشن های پیگیری عادت ماهیانه استفاده می کنید؟

طبق تحقیقات جدیدی، مشخص شده برخی از این برنامه ها اطلاعات مربوط به عادت ماهیانه و فعالیت های جنسی شما را در اختیار فیسبوک قرار می دهند.

در این تحقیقات مشخص شده برخی از محبوب ترین برنامه ها  اطلاعاتی که ملیون ها کاربر وارد برنامه می کنند از جمله عادت ماهیانه، استفاده از داروهای ضد بارداری، فعالیت های جنسی یا هرگونه علائمی مثل ورم یا گرفتگی عضلات را مستقیما در اختیار فیسبوک قرار می دهند.

این برنامه های، صرفنظر از اینکه شما حساب فیسبوک داشته باشید یا نه، یا در گوشی خودتان به حسابی وصل شده باشید یا نباشید، بلافاصله بعد از باز شدن تمامی اطلاعات شما را به فیسبوک ارسال می کنند.

اپلیکیشن های پیگیری عادت ماهیانه اغلب برای محاسبه چرخه عادت آنها استفاده می شود. اما برخی دیگر هم برای بارداری این برنامه ها را نصب می کنند. اپلیکیشن به این دسته از زنان کمک می کند تا روزهای تخمک گذاری که احتمال بارداری در آن بیشتر است را بدانند. برای رسیدن به این هدف، اپلیکیشن از کاربران می خواهد تا اطلاعات بسیار حساس و شخصی خود را در برنامه وارد کنید. مثلا زمان رابطه جنسی، روزهای قاعدگی، علائم جسمی و عاطفی و غیره. اطلاعاتی که شما هرگز با کسی در میان نمی گذارید.

این برنامه های اطلاعات کاربران را مستقیما در اختیار فیسبوک با برنامه های رابط دیگر قرار می دهند تا آنها بتوانند تبلیغات هدفمند تری برای کاربر ارائه دهند. این اپلیکیشن ها از این طریق در آمد خود را کسب می کنند. از جمله محبوب ترین برنامه های پیگیری عادت ماهیانه که اطلاعات کاربران را به فروش می رسانند می توان به اپلیکیشن های زیر اشاره کرد:

• MAYA:

که توسط یک شرکت هندی توسعه داده شده و بیش از ۵ ملیون بار دانلود شده

• Mia Fem: Ovulation Calculator:

توسعه دهنده در قبرس بوده و بیش از یک ملیون برا دانلود شده

• My Period Tracker:

با مدیریت شرکت بهداشتی لینچ پین، بیش از یک ملیون دانلود

• Ovulation Calculator:

برنامه شرکت پینک بیرد با بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود

• Mi Calendario:

ساخت شرکت گروپو فامیلیا، با بیش از یک ملیون دانلود

این برنامه ها بدون اطلاع و اجازه کاربران اطلاعات آنها را به فیسبوک ارسال می کنند.

فیسبوک در پاسخ به این اتفاقات بیان کرد که ما در قرار داد خود با این اپلیکیشن ها متذکر شده ایم که این اطلاعات حتما باید به صورت قانونی جمع آوری شوند. علاوه بر این، مسئولان فیسبوک ابراز کردند که هیچ برنامه ای نباید اطلاعات مربوط به سلامتی و حساب های بانکی کاربران را جمع آوری کند. آین شرکت با یکی از توسعه دهندگان تماس گرفته و در مورد نقض مفاد قرارداد با آنها صحبت کرده است.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)