اخیرا خانومی در منزل Airbnb ‌ای که گرفته بود، یک دوربین مخفی شده پیدا کرد که به عنوان دستگاه تشخیص دود در خانه جای‌گذاری شده بود. دوربین‌ها و میکروفن‌ها به قصد جاسوسی و مخفیانه می‌توانند در اتاق یا هتلی که کرایه کرده‌اید یا در محیط اطرافتان جاسازی شده باشند. این اتفاق می‌افتد و یک داستان ترسناک یا فانتزی نیست. در این مقاله آموزشی از وب‌سایت امنیت دیجیتال کنش‌تک می‌خوانیم که چگونه دوربین مخفی شده را با استفاده از موبایل پیدا کنیم.

تولیدکننده‌های دستگاه‌‌های جاسوسی از جمله دوربین‌ها و میکروفون‌ها، آنها را در دستگاه‌های مختلف با کاربردهای ضروری یا عمومی مانند دستگاه آشکارساز دود، ساعت، گردنبد، دستبند، حافظه USB و حتی شارژ‌های بیسیم جاسازی می‌کنند. شما می‌توانید این دستگاه‌ها را در اتاق یا منزل شخصی‌تان قرار دهید تا بتوانید برای مثال سارق احتمالی را شناسایی کنید. اما ممکن است همین دوربین‌های جاسوسی در اتاق یا منزلی که کرایه کرده‌ایم نیز وجود داشته باشند و ما از آن بیخبر باشیم. همین اتفاق در هتل‌های کره شمالی رخ داده است. در این مقاله می‌خوانیم که چطور با استفاده از یک اپلیکیشن و دوربین موبایلتان می‌توانید دوربین مخفی شده را پیدا کنید. 

دو راه را توضیح می‌دهیم: یکی اسکن شبکه WiFi محل مورد نظر برای پیدا کردن دستگاهی مانند دوربین، که تنها دوربین‌هایی که به شبکه آنجا متصل هستند را پیدا می‌کند. دومین راه پیدا کردن دوربین مخفی شده با قابلیت دید در شب با استفاده دوربین موبایلتان است.

ادامه این مطلب را در لینک زیر بخوانید:

چگونه دوربین دید در شب مخفی شده را با موبایل پیدا کنیم؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com