طی متنی که به دست کانون مدافعان حقوق بشر رسیده، “امیرسالار داودی”، روز جهانی حقوق بشر را تبریک گفته است.

این وکیل، فعال حقوق بشر و عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز، سال ۹۷ دستگیر شده و هم‌اکنون در زندان اوین دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را می‌گذراند.

۱۹ آذر ماه «روز جهانی حقوق بشر» بهانه‌ای است تا به همه عاشقان و شیفتگان انسان (به عنوان اشرف مخلوقات) یادآوری نماید که رعایت، حفظ و حراست تام و تمامِ حقوق طبیعی و ذاتی ابناء بشر، ضامن فراهم آمدن جهانی زیبا و عاری از هرگونه خشونت، درد و کینه‌توزی و در یک کلام: جهانی مالامال از صلح و آرامش و مسالمت خواهد بود. از این منظر هر روز از زندگی ما می‌بایست توام با بزرگداشت حقوق بشر باشد و دائماً به خودمان یادآوری کنیم که اعلامیه جهانی حقوق بشر بنای عقلای جهان معاصرمان به جهت تکریم «انسانیت» بوده است.

روز جهانی حقوق بشر را به سهم خود و به عنوان یک فعال کوچک حقوق بشر، به همه علاقه‌مندان و شیفتگان انسانیت شادباش عرض می‌کنم و روزی را آرزو می‌کنم که اعلامیه جهانی حقوق بشر بی تنازل و بدون کم و کاست مورد رعایت و احترام همگان و خاصه صاحبان قدرت و مکنت در سراسر جهان قرار بگیرد.

امیرسالار داودی، ۱۹ آذر ۹۸ (ندامتگاه اوین، اندرزگاه ۷، سالن ۵)

امیرسالار داودی” وکیل، فعال حقوق بشر، عضو «کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز» و یکی از برندگان جایزه حقوق بشر «شورای انجمن‌های حقوقی و وکالت اروپا» در سال ۲۰۱۹ است.

آقای داودی سال ۹۷ دستگیر و به اتهام «تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر جمهوری اسلامی» به ۱۱۱ ضربه شلاق و ۳۰ سال حبس محکوم شد که از این مدت، ۱۵ سال آن قابل اجرا است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com