ماف نیوز: امیر برکتی شهروند ایلامی که سال گذشته بە اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” بازداشت و به یک سال حبس محکوم شده بود، بیست روز قبل از پایان حبس به صورت مشروط آزاد شد. همزمان زهرا محمدی عضو بازداشت‌شده‌ی انجمن فرهنگی – اجتماعی “نوژین” سنندج پس از شش ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه‌ی ٧٠٠ میلیون تومانی آزاد شد. یک شهروند به نام عبدالرحمن کردی هم که بیست روز پیش در اشنویه بازداشت شده بود، موقتا با تودیع وثیقه آزاد شده است.


به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸، “امیر برکتی” فرزند غلامرضا از اهالی ایلام بیست روز پیش از پایان محکومیتش به صورت مشروط از زندان این شهر آزاد شد.

تلگرام ماف نیوز
او روز یکشنبه ۲ دی‌ماه ۹۷ در محل کارش در خیابان فارابی ایلام بازداشت و پس از بیست روز با صدور قرار وثیقه و به علت عدم توانایی در تامین آن، قبل از صدور حکم به زندان این شهر منتقل شد.

امیر برکتی نهایتا اواخر فروردین ۹۸ از سوی دادگاه انقلاب این شهر به “اتهام همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به یک سال حبس محکوم شده بود.

این شهروند یک بار دیگر هم در اوایل سال ۹۷ به اداره‌ی اطلاعات این شهر احضار شده و‌ با اتهامات مشابهی مورد بازجویی قرار گرفته بود.

همزمان در خبری دیگر از سنندج گزارش شده است که روز دوشنبه ۱۱ آذر ۹۸، “زهرا محمدی” عضو بازداشت‌شده‌ی انجمن فرهنگی – اجتماعی “نوژین” با تودیع قرار وثیقه‌ی ٧٠٠ میلیون تومانی موقتا آزاد شد.

او یک بار روز چهارشنبە ٢٧ شهریور بدون اطلاع وکیل بە شعبە‌ی دوم دادگاه انقلاب سنندج منتقل شدە بود که پس از اطلاع وکیل و خانوادەاش و با اعتراض نسبت به این موضوع، مجددا به زندان منتقل شد.

زهرا محمدی از فعالین انجمن فرهنگی نوژین و معلم زبان کردی است که روز پنجشنبه ۲ خرداد ۹۸ با اتهاماتی مرتبط با احزاب کرد مخالف نظام بازداشت شد.

در خبری دیگر طی روزهای گذشته “عبدالرحمن کردی” فرزند عبدالقادر از اهالی شهر نالوس از توابع اشنویه پس از اتمام بازجوییها با تودیع وثیقه موقتا از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات آزاد شده است.

او روز سه‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه ۹۸ با اتهاماتی سیاسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

زهرا محمدی

عبدالرحمن کردی

امیر برکتی

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com