روزنامه نزدیک به خامنه‌ای: معترضان فارسی حرف نمی‌زنند، بغی هستند و با طناب‌دار اعدام خواهند شد

🔷در حالی که گزارش‌ها از ده‌ها کشته‌ در جریان اعتراضات سراسری چهار روز گذشته در شهرهای مختلف ایران حکایت دارد، روزنامه کیهان با عنوان اینکه بخشی از معترضان «ایرانی نیستند و به زبان‌هایی غیر از فارسی صحبت می‌کنند»، معترضان را «بغی» نامید و به «اعدام با طناب دار» تهدید کرد.

🔷روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده علی خامنه‌ای منتشر می‌شود پس از آنکه روز دوشنبه مردم معترض را به «حمله و کشتار گسترده» تهدید کرد، در شماره سه شنبه خود به نقل از مقام‌های قوه قضاییه معترضان را به «اعدام با طناب دار» تهدید کرد.

🔷این روزنامه که نماینده مستقیم رهبر جمهوری اسلامی آن را مدیریت می‌کند در شماره سه‌شنبه ۲۸ آبان در حالی که معترضان را «اشرار اجاره‌ای» نامید، نوشت: «برخی از بازداشت شدگان در اعترافات خود گفته‌اند؛ قرار بود اگر شناسایی شدیم با سرپل‌ها تماس بگیریم تا از کشور خارج بشویم و چنانچه شناسایی نشدیم، مبالغی دریافت کنیم و برای آشوب‌های بعدی آماده ‌باشیم و افرادی را که احتمال همکاری آنها وجود داشت، جذب کنیم.»

🔷کیهان سپس از تضمین «مراجع قضایی» برای اعدام معترضان خبر داد و نوشت: «مراجع قضایی مجازات اعدام با طناب دار را برای لیدرهای آشوب اخیر قطعی می‌دانند و در این خصوص گفته شده که جنایت آشوبگران مصداق بغی است و مجازات قانونی و شرعی آنها اعدام است.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com